به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در راستای دستیابی به اهداف کلان سازمان تامین اجتماعی از طریق سیاست های برون سپاری خدمات و اجرایی کردن مصوبه نهم اسفند ۱۳۹۳ هیات مدیره این سازمان درخصوص ایجاد و راه اندازی کارگزاریهای رسمی حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی، ضوابط و مقررات عملیاتی کردن آن تعیین و طی بخشنامه ای به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.
منظور از کارگزاری در این بخشنامه کارگزاریهای رسمی حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی است که عبارت از شخصیت حقیقیِ حرفهای که پس از طی فرایند مشروحه در این بخشنامه با اخذ مجوز خاص در زمینه انجام بازرسی دفاتر قانونی به صورت تخصصی فعالیت میکند و در اجرای ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی موظف به انجام پروژههای محوله هستند.
براساس این بخشنامه، هدف واگذاری انجام بازرسی از دفاتر قانونی کارگاههای مشمول با تشخیص سازمان تامین اجتماعی به اشخاص حقیقی و حقوقی، با شرح خدمات مندرج در قرارداد منعقده فیمابین است. بررسی شرایط متقاضیان کارگزاری به منظور اخذ مجوز فعالیت در زمینه بازرسی از دفاتر قانونی بر عهده کمیته بررسی صلاحیت است.
فرآیند بازرسی دفاتر قانونی و اسناد و مدارک واحدهای مورد رسیدگی (اشخاص حقیقی و حقوقی دارای دفاتر قانونی) به منظور شناسایی، تشخیص و طبقهبندی و کسب شواهد و ثبت اقلام مشمول کسر حق بیمه براساس قوانین، بخشنامهها و دستورالعملهای موضوعه و مرتبط سازمان تامین اجتماعی و اعلام موارد شناسایی شده در قالب گزارش بازرسی دفاتر قانونی به واحدهای متقاضی است، گزارش موصوف در برگیرنده قابلیت اتکاء مدارک ارایه شده از سوی واحدهای مورد رسیدگی از تمامی جنبههای با اهمیت خواهد بود.
انجام مصاحبه تخصصی به منظور جذب پذیرفتهشدگان در آزمون علمی کارگزاری ها به عهده کمیته تخصصی است که از بین متقاضیان دو برابر ظرفیت، گزینش و مصاحبه به عمل میآید. همچنین در این بخشنامه، کمیته تخصیص مورد توجه قرار گرفته است؛ این کمیته به منظور بررسی توانایی و تخصیص پروژه به کارپذیران و تایید بودجه زمانی پروژه تشکیل می شود.
تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور، دارا بودن حداقل سن ۲۷سال و حداکثر ۶۵ سال، انجام خدمت وظیفه عمومی یا داشتن معافیت دائم برای آقایان، دارا بودن توان جسمی و روحی لازم و عدم اشتهار به فساد مالی و اخلاقی، عدم سابقه محکومیت کیفری موثر عدم اشتغال در سایر مشاغل (دولتی و غیردولتی) و سپردن تضمین و وجهالضمان حسن انجام کار در قالب یکی از اوراق بهادار مندرج در آیین نامه مالی سازمان، به عنوان شرایط عمومی متقاضیان اخذ مجوز کارگزاری در این بخشنامه نامبرده شده است.
دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی حسابداری، حسابرسی یا یکی از رشتههای مرتبط از جمله مدیریت با تمامی گرایشها و اقتصاد و احراز یکی از شرایط مربوطه به عنوان شرایط اختصاصی متقاضیان اخذ مجوز کارگزاری اشاره شده است.
در خصوص فرآیند اخذ مجوز و ابلاغ ایجاد کارگزاری قید شده است که جهت اجرای طرح مذکور، جذب متقاضیان صرفا از طریق برگزاری آزمون علمی و مصاحبه خواهد بود. ادارهکل منابع انسانی با همکاری دبیرخانه امور بیمهای کارگزاریها و موسسه نسبت به برگزاری آزمون علمی اقدام می کند.
نظر شما