۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84559078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار تربت حیدریه: تمرین مقابله با زلزله آسیب را کاهش می‌دهد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: هرچه تمرین مقابله با زلزله بیشتر باشد در لحظه وقوع این حادثه آسیب کمتری می بینیم.

حسین شرافتی‌راد روزز دوشنبه در بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در دبیرستان حضرت خدیجه(س) تربت حیدریه افزود:مدارس مکان خوبی در زمان زلزله برای استقرار خانواده ها و برپایی چادرهای هلال احمر است و از اهداف مدیریت بحران این شهرستان، مدارس هستند.

وی ادامه داد: ایران در بین ۱۰ کشور برتر زلزله خیز جهان قرار دارد و خراسان رضوی سه گسل فعال دارد که هر چندسال یک بار می لرزد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: پناه گیری،خونسردی و آموزش های مانور زلزله باید جدی گرفته شود و هرکس باید به وظیفه خود به درستی عمل کند همچنین تامین امنیت برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی در زمان زلزله با نیروی انتظامی است و بقیه دستگاه ها هم باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

شرافتی راد  افزود:دانش آموزان در مانور امروز هرکدام وظیفه خود را به درستی انجام دادند و در زمان وقوع زلزله به شکل واقعی باید با حفظ خونسردی، بروز حادثه تا حد ممکن کاهش یابد.

بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور، آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» امروز هشتم آبان به صورت حضوری و مجازی در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha