۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴
کد خبر: 84560915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس: مشارکت مردم در اداره کشور باید در عمل محقق شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: بحث حضور و مشارکت مردم در اداره کشور باید از از شعار فراتر رفته و بر اساس اعتقاد راسخ امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در عمل محقق شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی به رغم برخی مخالفت‌ها، از سوی امام راحل (ره) و معظم معظم انقلاب مورد تاکید قرار داشته و دارد و قانون اساسی مترقی نظام جمهوری اسلامی ایران هم بر این اساس تنظیم شده است.
وی جمهوری اسلامی را نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی دانست و ادامه داد: جلب مشارکت مردم نیازمند مقدماتی است که باید تامین شود و انتظار داریم که میزان مشارکت مردم در انتخابات سال‌های پیش رو بیشتر از گذشته باشد که این مهم با خدمت بیشتر به مردم و جلب اعتماد آنها میسّر خواهد شد.
استاندار فارس با اشاره به تقاضا و تلاش‌ها برای ارتقای مناطق مختلف در تقسیمات کشوری گفت: در این زمینه همه مناطق به دنبال جذب اعتبارات و خدمات بیشتر هستند در حالی که اگر توزیع امکانات و اعتبارات بر اساس عدالت صورت گیرد و حق‌ همه مناطق شهری و روستایی پرداخت شود، تقاضا برای ارتقای تقسیمات کشوری کنترل می‌شود.
ایمانیه، هدایت فرمانداران استان در مسیر اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی دولت را از وظایف مهم معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برشمرد و افزود: ۳۶ فرماندار استان فارس که افسران اداره استان هستند باید با نهایت دقت انتخاب شوند.
وی بر لزوم دقت نظر در هدایت و مدیریت شبکه‌ای ۳۶ فرماندار، ۹۶ بخشدار و ۱۲۶ شهردار و همچنین دهیاران استان بیان کرد: کارهای برجسته و الگویی هر کدام از این مدیران باید مورد توجه و ترویج قرار گیرد.
استاندار فارس، با اشاره به فعالیت خیرین در عرصه‌های مختلف در این استان افزود: توجه به سازمان‌های مردم نهاد و حمایت از آنها برای استفاده از اندیشه خلاق و فکر آزاد آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
ایمانیه گفت: همچنین ضرورت دارد که متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهرهای استان جمع آوری شوند و وضعیت نابهنجار برخی محلات در زمینه کودکان کار و دیگر آسیب های اجتماعی نیز اصلاح شود.
وی ورزش و نشاط اجتماعی را هم از موضوعات مهم و مورد توجه مدیریت ارشد فارس برشمرد و اظهار داشت: نشاط اجتماعی لازمه حیات بشری است و پیشوایان دینی ما نیز بر خوش اخلاقی و خوشرویی تایید قرار داشته‌اند.
استاندار فارس ارتباط با نخبگان اداری و دانشگاهی و سایر اقشار را نیز بسیار مهم دانست و افزود: ارتباط و مشورت با نخبگان از سیاست‌های جدی مدیریت ارشد فارس است و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری باید در این زمینه کوشش کند.
وی، تامین امنیت جامعه را نیازمند کار علمی و پژوهشی دانست و گفت: مسائلی که امنیت جامعه را تهدید می‌کند باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد و همواره باید در نظر داشته باشیم که از نظر نظام جمهوری اسلامی، امنیت مردم در اولویت قرار دارد نه امنیت مدیران و حاکمان.
ایمانیه، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز یک وظیفه ملی، شرعی و مدیریتی دانست و بیان کرد: قاچاق تولید کشور را نابود می‌کند و برای مقابله با آن باید با روش‌های علمی به سراغ سرچشمه های قاچاق برویم.
استاندار فارس: مشارکت مردم در اداره کشور باید در عمل محقق شود
در این جلسه اسماعیل محبی پور به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس معرفی و از تلاش‌های سید احمد احمدی‌زاده تقدیر شد.
احمد وحیدی وزیر کشور طی حکمی اسماعیل محبی پور را به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس منصوب کرد.
در حکم وزیر کشور خطاب به محبی پور آمده است: به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار فارس به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس منصوب می‌شوید.
در این حکم آمده است: انتظار دارد ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با تمامی نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های کشوری و لشکری استان و بهره‌گیری از استعداد و توانمندی نیروهای متعهد، دلسوز و کارآمد، در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مردمی و وزارت متبوع و نیز خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف استان موفق باشید.
در ادامه این حکم آمده است:  امید است با اتکال به خداوند سبحان و توجه به موازین شرع مقدس اسلام و پیروی از رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) و با بهره‌گیری از آموزه‌های گرانسنگ انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی، وظایف محوله را به نحو شایسته انجام و در همه امور رعایت امانت و تقوا را بنمائید.
محبی پور دارای مدرک دکترا در رشته جغرافیای سیاسی است و از جمله سوابق وی می‌توان به اشتغال در فرمانداری و دانشگاه در سمت‌های کارشناسی و مدیریت پژوهشی، عضویت در هیات‌های اجرائی و نظارت انتخابات، فرماندهی سپاه ثارالله (ع) شیراز و عضویت در شورای تامین و کمیته های سیاسی و امنیتی استانداری فارس اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha