موفقیت دانشمندان هنگ کنگی برای جداسازی ویروس « اومیکرون »

تهران- ایرنا - دانشگاه هنگ کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد دانشمندان این کشور موفق به جداسازی سویه جهش یافته جدید ویروس کرونا « اومیکرون » از نمونه های آزمایشگاهی شدند که در فرآیند به روز رسانی واکسن ها برای مقابله با این ویروس کمک خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه « چاینا دیلی » چین، در بیانیه ای که دانشگاه هنگ کنگ منتشر کرد آمده است بخش تحقیقات میکروبیولوژی این دانشگاه اولین گروه تحقیقاتی شناخته شده در آسیاست که موفق به جداسازی سویه جدید ویروس کرونا « اومیکرون » شد. 

ویروس جهش یافته جداشده این امکان را فراهم خواهد کرد تا واکسن هایی برای این ویروس ساخته و یا واکسن های پیشین به روز رسانی شوند. ویروس «اومیکرون » از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان سویه ای نگران کننده شناخته شده است. 

تیم تحقیقاتی هنگ کنگی در حال حاضر بر روی بیشتر کردن مقدار ویروس جدا شده در آزمایشگاه برای استفاده در ارزیابی قابلیت تسری، قابلیت تهاجم به سیستم ایمنی و بیماری زایی آن بر روی نمونه های حیوانی کار می کند. 

این تیم همچنین اعلام کرده است به دنبال فرصت هایی برای تولید و توسعه فوری تمامی واکسن های غیرفعال این ویروس می باشد. تیم تحقیقاتی هنگ کنگی اواخر روز دوشنبه، ۴ روز پس از اولین شناسایی ۲ نفر در این کشور ( ۲۵ نوامبر )  و ۵ روز پس از گزارش این سویه جدید به شکل رسمی از سوی سازمان جهانی بهداشت موفق به جداسازی آزمایشگاهی ویروس « اومیکرون » شد.  

سازمان جهانی بهداشت ابتدا این سویه جدید را به نام B.۱.۱.۵۲۹  معرفی و در تاریخ ۲۶ نوامبر ( ۵ آذر ) آنرا « اومیکرون » نامگذاری کرد. از آن زمان گزارش هایی از سراسر جهان از جمله در کشورهای استرالیا، بلژیک، بوتسوانا، انگلیس، دانمارک، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا، هلند، فرانسه و کانادا درباره شناسایی افراد مبتلا به این سویه ثبت شده است که موجب شد دولت ها تصمیم هایی برای بازگرداندن ممنوعیت های مسافرتی و پیشگیری های جدی اعمال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha