شمار دوربین های نظارت تصویری جاده های خراسان شمالی به ۲۵ دستگاه رسید

بجنورد- ایرنا- مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اخیرا ۲ دستگاه دوربین نظارت تصوری در محورهای استان نصب شد که شمار این تجهیزات هوشمند در استان به ۲۵ دستگاه افزایش یافت. 

امین بهزادنیا روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوربین های نظارت تصویری در محور چمن بید-جنگل گلستان در محدوده رباط و نیز چشمه خان نصب شده و برای آن حدود هشت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

وی افزود: اکنون ۲۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده های استان راه اندازی شده است که وضعیت ترافیک و تردد در محورهای مختلف را رصد می کنند.

وی گفت: بررسی وضعیت جوی در جاده ها و وضعیت ترافیکی از قابلیت های این دوربین های هوشمند است که می تواند کمک شایانی به ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای داشته باشد.

بهزادنیا خاطرنشان کرد: شمار دوربین های ثبت تخلف جاده ای استان هم با نصب هفت دستگاه از این تجهیزات، اکنون به ۲۹ دستگاه رسیده است. 

دوربین های ثبت تخلفات جاده ای قادر به شناسایی تخلف سرعت لحظه ای غیرمجاز و سرعت غیرمجاز متوسط بوده و می توانند تصویر پلاک خودروی متخلف را ثبت کنند. این دوربین ها تصویر پلاک خودروی متخلف را ثبت و به مرکز کنترل پلیس راهور ارسال می کنند.

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: هوشمندسازی  حمل و نقل با هدف تامین و ارتقای ضریب امنیت جاده  انجام می شود. 

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha