۵۴۵ دانشجو در علوم پزشکی قم پذیرش شدند

قم - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای سال تحصیلی جدید ۵۴۵ دانشجوی جدید پذیرش شده که از این تعداد ۳۱۳ تَن دانشجوی بومی و ۲۳۲ تَن نیز غیربومی هستند. 

به گزارش پنج‌شنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حسین حیدری در گفت‌وگویی اظهار داشت: ۶۰ درصد دانشجویان پذیرش شده از دختران هستند که افزایش آمار قبولی دانشجویان دختر نسبت به پسر را نشان می‌دهد.

 وی بیان داشت: با ورود دانشجویان جدید تعداد کل دانشجویان دانشگاه به ۲ هزار و ۵۳۸ می‌رسد که یکهزار و ۴۰۹ تَن از آن‌ها بومی استان و هزار و ۱۲۱ تَن از استان‌های دیگر هستند.

 حیدری گفت: این دانشجویان در هفت دانشکده و ۳۴ رشته در مقاطع مختلف به تحصیل مشغول هستند و دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه تعداد اعضای هیات علمی و نسبت هیات علمی به دانشجو با فعالیت ۲۴۸ عضو هیات علمی، دارای نسبت هیات علمی به دانشجو ۹.۷۷ است که نسبت به سایر موسسه‌های آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین استاندارد کشوری وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اشاره به فعالیت بین‌المللی دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه جذب دانشجوی خارجی نیز با جذب ۶ دانشجوی جدید، تعداد دانشجویان بین‌الملل خود را به ۹۲ تَن رسانده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha