۱۵ میلی‌متر بارندگی در مهمانک خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد-ایرنا- کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته ۱۵ میلی متر بارش در ایستگاه مهمانک شهرستان مانه و سملقان ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی را در استان داشت.

هادی شیرازی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته میزان بارندگی در شهر مرزی راز ۱۰.۲ میلی متر و در بجنورد مرکز استان ۳.۶ میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به خروج فعالیت سامانه بارشی از استان افزود: با خروج این سامانه به تدریج شاهد کاهش ابر و نیز کاهش دمای هوا در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: مردم استان در مناطق مختلف کاهش ۶ تا هشت درجه سانتیگرادی دمای هوا را در سردترین ساعات فردا تجربه می کنند. 

وی گفت: در شبانه روز گذشته دشت با کمینه دمای سه درجه زیر صفر سردترین و بجنورد با بیشینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان ثبت شده است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: در این مدت کمینه دمای بجنورد سه و بیشینه دمای آن ۱۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است. 

به گزارش ایرنا فعالیت سامانه بارشی در پایان هفته گذشته سبب وزش باد بسیار شدید شد که منجر به بسته شدن محور آشخانه-چمن بید شد.

همچنین بارش برف سبب سفیدپوش شدن مناطق مختلف استان شد. 

میانگین بارندگی در خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha