مطالبات شهرداری ارومیه از دستگاه های اجرایی ۸۲۳ میلیارد تومان است

ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه گفت: مطالبات این نهاد از دستگاه های اجرایی به ۸۲۳ میلیارد تومان رسیده که از این میزان، ۱۵۰ میلیارد تومان تهاتر شده است.

حسین مهدی زاده شامگاه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: اگر بتوانیم این مطالبات را به اوراق خزانه تبدیل کنیم می توانیم کلی از مشکلات و بدهی هایمان را حل کنیم و به کمک شورای شهر و نمایندگان مجلس نیاز داریم.

وی با اشاره به تخصیص قیر رایگان به شهرداری ارومیه ادامه داد: حواله هزار و ۵۰ تن قیر رایگان را دریافت کردیم و این در حوزه مراکز استان، جزو استثنائات بود که برای ارومیه اختصاص یافت و در استخرهای ذخیره برای پروژه های عمرانی تخلیه خواهد شد.

شهردار ارومیه به مشکلات موجود در پروژه میدان امام (ره) نیز پرداخت و بیان کرد: در مورد این میدان ضوابط اجرایی تغییر کرده و هنوز منجر به جلسه نشده اما می توانیم از ظرفیت معاون وزارت راه و شهرسازی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر حل مشکل سد معبر و ریشه یابی اساسی این معضل اظهار کرد: وقتی در شهر ساخت و ساز وجود ندارد و نمی توانیم پروانه صادر کنیم اغلب کارگران ساختمانی بیکار می شوند و رو به مشاغلی می آورند که منجر به سد معبر می شود.

مهدی زاده گفت: درباره سد معبر ۲ تقسیم بندی داریم که در هسته مرکزی شهر به واسطه مغازه ها و در خیابانهای فرعی و رینگ میانی به واسطه وانت بارها ایجاد می شود اما اقدامات عملیاتی لازم را شروع کرده ایم که ظرف دو سه روز آینده مشهود خواهد بود.

وی یکی از مشکلات اساسی مبارزه با معضل سد معبر را فشارهای بیرونی دانست و ادامه داد: بعضی از افرادی که سدمعبر می کنند از طریق کانالهایی سفارش می شوند که نباید این رویه ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهر در اثر عدم توسعه و ساخت و ساز بر اثر ضوابط در حال قفل شدن است، تصریح کرد: بخشنامه ای آمده که شهرداری  نمی تواند به هیچ زمین قولنامه ای مجوز بدهد  و باید در نظر بگیریم که در شهر ما ساخت و ساز وجود ندارد و رکود اقتصادی نیز حاکم است.

به گزارش ایرنا، ارومیه یکی از ۱۰ شهر پرجمعیت کشور است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha