۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 83455458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمربندی جدید ارومیه نیمی از ترافیک «مدرس» را کاهش می‌دهد

ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه با اعلام اینکه فاز نخست کمربندی دوم شهر ارومیه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پس از افتتاح این کمربندی جدید شاهد کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیکی منطقه مدرس خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، محمد حضرت‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سوال برخی از اهالی پیرامون احداث زیرگذر در تقاطع مدرس ارومیه، بیان کرد: به دلیل اینکه محل تردد تراموای شهری در این محدوده است، لذا امکان احداث زیرگذر مدرس وجود ندارد.

وی با اشاره به تعریض این مسیر نیز عنوان کرد: با حضور کارشناس جهت آزادسازی در این مسیر، قیمت‌گذاری و تعیین خط مغازه‌ها انجام می‌شود تا نسبت به آزادسازی تا اول بلوار استاد شهریار اقدام شود.

حضرت‌پور در ادامه نسبت به ساماندهی دست‌فروشان در این محدوده گفت: مقوله دست‌فروشی و ایجاد سد معبر بزرگترین چالش برای مدیریت شهری و شهروندان است و این مهم به نگاه فرهنگی شهروندان باز می‌گردد.

وی ادامه داد: دست‌فروشان برای ادامه کسب و کار خود باید با رعایت حقوق شهروندی، باعث سد معبر نشوند.

حضرت‌پور عنوان کرد: مدیریت شهری ارومیه ایجاد سد معبر توسط دست‌فروشان در بلوار استاد شهریار که به حقوق عمومی تعرض می‌کنند را قبول ندارد و معاونت خدمات شهری باید نسبت به رسیدگی، تذکر و برخورد اقدام کند.

وی در خصوص آزادسازی امتداد خیابان سرداران به سمت کوی عارفیان و باکری نیز اظهار کرد: شورای اسلامی شهر نظر به آزادسازی امتداد خیابان سرداران دارد ولی چون این محدوده در بافت تاریخی واقع است، مشاور و شورای عالی شهرسازی اجازه احداث خیابان در آن محل را نمی‌دهد.

شهردار ارومیه در این رابطه اذعان کرد: توافقی در کمیسیون ماده ۵ صورت گرفته که طبق آن کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به سرداران در قالب ترمیم بافت فرسوده ساماندهی می‌شود تا هم نظر شورای عالی شهرسازی و هم شورای اسلامی شهر ارومیه عملی گردد.

احداث کمربندی اول ارومیه که طی پنج سال گذشته آغاز شده، نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی ارومیه ایفا کرده است.

۳۲۱۴/۳۰۷۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha