۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84565669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد تسهیلات اشتغال مددجویان خراسان شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۴۰ درصد تسهیلات بانکی اشتغالزایی برای مددجویان و نیازمندان استان امسال جذب و پرداخت شد.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال در مجموع  بیش از ۲۴۶ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان منظور شده است گفت: تاکنون از این رقم ۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن جذب‌شده است.

وی گفت: بازپرداخت این تسهیلات هفت ساله و به صورت قرض الحسنه خواهد بود که به طور سرانه بابت هر شغل معادل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات لحاظ می‌شود.
وی افزود: ۲ هزار و ۶۰۴ طرح در قالب سرفصل‌های خدماتی، کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی و طرح‌های زیرمجموعه راهبری شغلی راه‌اندازی شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اعتبارات مانده اشتغال در بانک‌ها و صندوق امداد ولایت را حدود ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با همکاری بانک‌های عامل استان این اعتبار تا پایان سال جاری جذب و به مددجویان پرداخت خواهد شد.
الهی راد اظهار داشت: در خصوص برنامه‌های امسال این نهاد در حوزه ایجاد طرح‌های زودبازده و مشاغل خرد و خانگی نیز گفت: امسال ایجاد پنج هزار و ۴۲۸ طرح اشتغال بینی شده که تاکنون ۴۸ درصد برنامه‌های این حوزه محقق شده است.
وی گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده اشتغال در امسال ۹۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و باقی‌مانده نیز از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تامین‌شده است.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha