ساخت ۱۲۰ مسکن برای محرومان فاروج خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی محرومان فاروج خراسان شمالی روز سه‌شنبه با مشارکت نیکوکاران موسسه نائبه الزهرا (س) تهران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح اظهار داشت: تفاهم‌نامه ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن محرومان با همکاری بنیاد مسکن استان منعقد شده است که ساخت ۱۲۰ مورد آن برای مددجویان شهرستان فاروج است.
 مجید الهی راد با بیان اینکه نیکوکاران موسسه نائبه الزهرا (س) تهران نیز ۵۰۰ میلیون تومان برای تسریع در ساخت این طرح ها را کمک می کنند، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در این تفاهم‌نامه به پرداخت ۳۰ میلیون تومان کمک به‌صورت بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به هر واحد مسکونی متعهد شده است.

وی گفت: علاوه بر این  بنیاد مسکن نیز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۳۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض برای ساخت هر واحد مسکونی  متعهد شده است.

ساخت ۱۲۰ مسکن برای محرومان فاروج خراسان شمالی آغاز شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در ادامه گزارشی از کمک مالی موسسه خیریه نائبه الزهرا (س) ارائه کرد و گفت: این موسسه با کمک به ساخت شهرک دالنجان توانسته خدمات ارزنده‌ای به محرومان فاروجی ارائه دهد.
الهی راد گفت: این موسسه تاکنون هفت تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف عمرانی با این نهاد منعقد کرده است که برکات بسیاری برای محرومان داشته است.

وی همچنین به ساخت مدرسه روستای دالنجان به نیت خیر گرامی آقای نفری با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: نیکوکاران این موسسه ۷۰۰ میلیون تومان نیز برای ساخت مسجد این روستا هزینه کرده اند.
وی بابیان اینکه در بخش تسطیح و خاک‌برداری طرح شهرک دالنجان نیز این موسسه بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه کرده است افزود: درمجموع این موسسه در حوزه مسکن محرومان بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.
وی میزان کمک نیکوکاران تهرانی در آب‌رسانی به روستای دالنجان را نیز بیش از ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha