۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84565996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل بهزیستی همدان: ۴۰ مرکز برای رسیدگی به آسیب های اجتماعی دایر است

همدان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۶ مرکز بهزیستی به صورت روزانه و ۱۴ مرکز شبانه در سطح استان برای رسیدگی به مشکلات و آسیب های اجتماعی دایر است.

به گزارش ایرنا، «مهدی دیناری» روز یکشنبه با حضور در صحن شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی است و اجرای امور فقط از سوی بهزیستی مسیر خدمات دهی را سخت می‌کند. 

وی ادامه داد: بهزیستی در سه حوزه توانبخشی، آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری فعالیت دارد و خواسته ما مشارکت شورا و شهرداری، نیروی انتظامی، دادگستری، کمیته امداد و فرمانداری‌ها در این بخش است.

به گفته وی هم اکنون بیش از ۴۶ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی همدان قرار دارند که از این تعداد ۱۶ هزار نفر مستمری بگیر و ۱۱ هزار نفر متقاضی در نوبت دریافت مستمری هستند.

دیناری با تاکید بر توجه به طرح مناسب‌سازی برای توانیابان همدان گفت: مناسب‌سازی اگر با نگاه اصلاح به صورت کلی برای تمامی آحاد جامعه در نظر گرفته شود تسهیل‌سازی و روان‌سازی محیط‌های فیزیکی، فرهنگی، مسکن و معیشت و خدمات اجتماعی و بهداشتی را در دسترس آحاد جامعه به ویژه افراد کم‌توان قرار می‌دهد.

وی افزود: انتظار می‌رود با حمایت مسئولان اجرایی طیف گسترده کودکان، مادران باردار، سالمندان و افراد دارای معلولیت بتوانند به راحتی از خدمات مناسب‌سازی بهره‌مند شوند.

 وی با اشاره به فعالیت گسترده اورژانس اجتماعی بهزیستی همدان گفت: همدان جزو استان‌های فعال کشور است و افراد آسیب دیده در مکان اورژانس نگهداری می‌شوند.

رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر لزوم رسیدگی به دغدغه توانیابان به خصوص معلولان افزود: مهمترین مشکل قشر معلول مسکن و اشتغال است.

«علی اکبر کاووسی» افزود: در بخش مسکن معلولان کوتاهی شده و حل مسایل این حوزه نیاز به بازنگری دارد چرا که اکنون به خانواده‌های چند معلول در حاشیه شهر و حتی روستاها مسکن اختصاص می‌یابد و این وضعیت مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر آمادگی شورای اسلامی شهر همدان برای مشارکت در حداقل رساندن مشکلات معلولان گفت: باید بخشی از اتوبوس‌هایی که قرار است به زودی به ناوگان حمل و نقل درون شهری اضافه شود، بحث بهره مندی مناسب توانیابان مورد توجه قرار بگیرد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان خواستار عقد تفاهم نامه بین بهزیستی و شهرداری در حوزه مناسب‌سازی شد و افزود: این تفاهم نامه می‌تواند قانونمند و نظارت لازم در اجرای مفاد مورد توافق طرفین دقیق‌تر صورت گیرد.

«مرتضی کرباسیان» اشتغال توانیابان و معتادان بهبود یافته را ضروری دانست و گفت: ایجاد کمیته اشتغال و کارآفرینی برای این قشر ضروری است و باید در حوزه آموزش‌های کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای اقدام لازم صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل و نقل شورای شهر همدان نیز رها شدن معتادان متجاهر را تهدید دانست و گفت: تردد این دسته از معتادان و کارتن خواب‌ها در سطح شهر مشکلات مخاطره آمیز را ایجاد کرده و حتی این وضعیت در حوزه بانوان نیز در حال افزایش است.

«مهدی حیدری» با بیان اینکه خانواده‌های زیادی درگیر وضعیت اعتیاد شده‌اند افزود: در پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد کم توجهی صورت گرفته که نیاز به اقدام اساسی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha