به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی فرد» در نشست ویدیو کنفرانسی آموزش زیرسامانه بیمه بیکاری با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند درخواست در این خصوص گفت: متقاضیان بیمه بیکاری، دیگر دغدغهای برای پیگیری و طولانی شدن فرآیند رسیدن به مطالبات خود ندارند.
وی ادامه داد: بررسی روندهای برقراری مقرری بیمه بیکاری در گذشته نشان می دهد که ضوابط و مقررات نادیده گرفته شده بود که با طراحی و استفاده از این سامانه هوشمند، اقدامات بسیار مثبتی در این زمینه انجام شد.
رعیتی فرد ضمن قدردانی از تلاش های مدیران و کارشناسان این حوزه که توانستند با برنامهریزی خوب و آسیب شناسی به موقع، این نسخه را در بستر الکترونیک و هوشمند ایجاد کنند، اظهار امیدواری کرد تمامی واحدهای ستادی و اجرایی این زیرسامانه را الگوی خود قرار دهند.
در ادامه این نشست، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری این وزارتخانه با اشاره به عملیاتی شدن ساختار بیمه بیکاری به طور الکترونیکی گفت: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیتهای موجود در حوزه روابط کار و به کمک فناوری وزارت متبوع، زیرسامانههای معرفی به سازمان فنی و حرفهای، حضور و غیاب و نهضت سوادآموزی را عملیاتی کنیم.
«مسعود بابایی» خاطر نشان کرد: با عملیاتی شدن این سه زیرسامانه در آیندهای نزدیک، تمام ساختار بیمه بیکاری به طور کامل، در قالب الکترونیکی فعال میشود.
بابایی به الکترونیکی شدن حوزه حمایت از مشاغل اشاره کرد و افزود: زیرساختهای اولیه الکترونیکی شدن این حوزه نیز طراحی شده و امیدواریم در قالب یک سیستم پویا ساماندهی شود.
وی با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن حوزه حمایت از مشاغل اظهار داشت: با الکترونیکی شدن این بخش، می توانیم با ورود اطلاعات به طور برخط و در لحظه در تمامی شهرستانها و نمایندگیهای ادارات کل و تحلیل توسط نرمافزار تمامی مراحل در حوزه و واحدهای تحت پوشش را پایش کنیم.
نظر شما