تجویز نسخ کاغذی از اول دی در مراکز درمانی کرمانشاه غیرقانونی است

کرمانشاه - ایرنا - دبیر سازمان‌های بیمه‌گر استان کرمانشاه با اعلام اینکه تجویز نسخ کاغذی از اول دی در مراکز درمانی استان غیرقانونی است، گفت: بنابراین تجویز هرگونه نسخه غیرالکترونیک از اول دی‌ماه تخلف بوده و در حکم تصرف در اموال دولتی محسوب می‌شود و قابل پیگیری است.

دکتر «امید قادری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت، طبق قانون و برنامه ششم توسعه و بودجه سال۱۴۰۰، سازمان‌های بیمه‌گر ملزم به اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی هستند که این برنامه با جدیت در حال اجرا و پیگیری است.

وی توضیح داد: تمام موسسات اعم از دولتی، خصوصی و خیریه در سطح استان کرمانشاه ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک بوده و باید نسخ را به صورت الکترونکی تجویز نموده و تخطی نکنند.

وی گفت: موسسات و مراکز طرف قرارداد می‌توانند با استفاده از سامانه های الکترونیک سازمان‌های بیمه‌گر اقدام کرده و خدمات را ارایه نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تاکید کرد: بدیهی است، در صورت مراجعه بیماران به منظور دریافت خدمات، مراکز موظف هستند تا این برنامه را اجرا کرده و نسخ را بصورت الکترونیک تجویزو تا احقاق حقوق بیماران پیگیری های لازم از طریق این اداره کل انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا؛ بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha