۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸
کد خبر: 84567441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۷۰۰ معلول خلخال تحت پوشش بهزیستی هستند

۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸
کد خبر: 84567441
هزار و ۷۰۰ معلول خلخال تحت پوشش بهزیستی هستند

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره بهزیستی خلخال گفت: هزار و ۷۰۰ از معلولان این شهرستان از انواع خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره مند هستند.

ابراهیم مسروری روز دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته معلولان اعلام کرد: از مجموع هزار و ۷۰۰ نفر دارای معلولیت‌های بینایی،شنوایی ،جسمی،حرکتی ،روحی و روانی آشکار و مزمن دارای شناسنامه معلولیت یک هزار نفر از مستمری دائمی ماهانه و همچنین ۷۰۰ نفر نیز از خدمات غیر مستمر بهزیستی این شهرستان بهره می‌برند.

وی افزود: معلولان بهره‌مند از خدمات غیر مستمر بهزستی آن دسته از معلولینی هستند که شرایط لازم را برای دریافت مستمری ماهانه و دائمی ندارند ولی با این حال این افراد نیز زیرپوشش خدمات بهزیستی بوده و از خدمات مختلف از جمله توانبخشی،کمک‌های مالی موردی و سایر خدمات بهره می‌برند.

وی اضافه کرد: از مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی خلخال ، ۶۵۰ نفر دارای معلولیت جسمی و حرکتی، ۴۵ نفر داری معلویت وضتیعه نخاعی ،، ۵۷۵ نفر ذهنی ، ۱۵۰ نفر دارای اختلالات و معلولیت های روانی ، ۱۴۵ نفر دارای معلولیت شنوایی و گفتاری ،۱۸۰ نفر داری معولیت بینایی و یا کم بینایی هستند که همه این افراد از خدمات مختلف بهزیستی بهره می‌برند.

او با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر چهار  میلیارد ریال کمک های موردی تامین شده از سوی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و همچنین یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کمک توانبخش در اختیار معلولان این شهرستان گذاشته شده است افزود:در هشت ماهه سال جاری ۴۰ دستگاه ویلچر وهمچنین ۲۵ تخته تشک مواج در اختیار معلولین نیازمند تحت پوشش وغیر تحت پوشش این شهرستان قرار گرفته است .

مسروری با بیان اینکه یک مرکز توانبخشی معلولان ذهنی مونث بالای ۱۴ سال با ۵۰ معلول ، یک مرکز توانبخشی روزانه ذهنی با ۳۳ معلول ، یک مرکز آموزش معلولین همراه با یک انجمن حمایت از معلولین در ارائه خدمات به جمعیت معلول خلخال فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: مراکز توانبخشی این شهرستان از مراکز برتر استان اردبیل در ارائه خدمات به جمعیت زیرپوشش هستند.

رییس اداره بهزیستی خلخال با گرامیداشت سالروز جهانی معلولان اظهار کرد: در صورت رعایت جذب ۳ درصد از مجموع استخدامی ادارات و دستگاه های دولتی به معلولانبخشی از مشکل اشتغال معلولان این شهرستان برطرف خواهد شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha