شهردار بیرجند: احیای بافت تاریخی از اولویت‌های شهرداری است

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های این دوره از مدیریت شهری توجه به بافت تاریخی، هویت شهر بیرجند و بازآفرینی آن است.

به گزارش روز دوشنبه مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند، مهدی بهترین در بازدید از بازار و بافت تاریخی بیرجند که به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری انجام شد، با تاکید بر برخورداری یکسان شهروندان از امکانات شهری افزود: اماکن تاریخی با توجه به هویت تاریخی موجود در آن ظرفیت خوبی به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارد که امیدواریم با همراهی سایر نهادهای ذیربط، گامی بلند در جهت معرفی این اماکن به شهروندان و گردشگران برداریم.

وی بیان کرد: احیای بافت تاریخی در سیما و مبلمان شهری نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد و شناسایی جذابیت‌های بخش گردشگری به توسعه مرکز استان کمک زیادی می‌کند.

شهردار بیرجند گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همکاری اداره کل میراث فرهنگی امیدواریم به نتایج مطلوبی در احیای بناهای تاریخی، توسعه و بهبود فضای فرهنگی و بافت‌های فرسوده در راستای معرفی بافت تاریخی بیرجند به شهروندان و گردشگران برسیم.

وی با اشاره به بازسازی ورودی بازار بیرجند از سمت میدان امام خمینی (ره) و سه راه اسدی اضافه کرد: بازسازی ورودی‌های بازار بیرجند به شکل سنتی که شان و قدمت بازار بیرجند حفظ شود نیز یکی از اولویت‌های شهرداری و میراث فرهنگی است.

در پایان این بازدید مقرر شد با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، طراحی و مرمت برخی از بناهایی که قابلیت استفاده برای گردشگران را دارد از جمله سرای امینی با هدف ساماندهی بافت تاریخی انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha