نگاه دولت سیزدهم به بخش آب بسیار ارزشمند و ستودنی است

کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه، آب را محور توسعه کشور دانست و با بیان اینکه رشد و توسعه هر کشور بستگی به وجود آب دارد، گفت: خوشبختانه نگاه دولت سیزدهم به بخش آب بسیار ارزشمند و ستودنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمودرضا شهلایی» روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکل آب شرب شهر شاهو با فرماندار شهرستان روانسر، بخشدار و شهردار شاهو، سیاست کلان دولت سیزدهم را رفع محرومیت و خدمتگزاری هرچه بیشتر به مردم مناطق محروم اعلام کرد و افزود: در راستای اجرای این سیاست، خدمات‌رسانی هر چه بهتر در حوزه آب را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه آب جایگزینی ندارد، گفت: باتوجه به شرایط خشکسالی و کاهش بارش‌ها، نیازمند مساعدت و مشارکت همه اقشار مردم و دستگاه‌های اجرائی در عبور از بحران فعلی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه گفت: با مقایسه آمارها شاهد کاهش ۵۲ درصدی بارش ها نسبت به دوره مشابه و کاهش ۳۷ درصدی در بلندمدت هستیم و باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا با تطبیق منابع و مصارف از شرایط بحرانی فعلی عبور کنیم.

شهلایی افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان آمادگی کامل دارد در کنار سایر نهادها در خصوص رفع مشکل آب شرب شهر شاهو اقدام کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مجوز گمانه‌زنی و اکتشاف چاه تامین آب شرب شهر شاهو صادر می‌شود و شرکت آب و فاضلاب می تواند عملیات حفاری را آغاز کند.

فرماندار شهرستان روانسر نیز در ابتدای این نشست گفت: با اقداماتی که در سال گذشته انجام شد، خوشبختانه مشکل تنش آبی حادی نداشتیم و برای رفع مشکلات کم آبی در سال آینده از هم اکنون برنامه ریزی و اقداماتی را دستور کار قرار داده ایم.

«سعدی مصطفی‌زاده» افزود: در این فصل سرما، توزیع آب در شهر شاهو جیره بندی است و انتظار می رود با توجه به مطالبه مردم و آمادگی شرکت آب و فاضلاب استان، حفر چاه تامین آب شرب شهر شاهو در دستور کار قرار بگیرد.

وی بر بهره‌مندی روستاهای روانسر در طول خط انتقال آب به شهر جوانرود به آب شرب پایدار، لایروبی رودخانه های «عاصم آباد» و «خشکه رود» شهر روانسر و پرداخت خسارت های سیل ۹۸ به کشاورزان روانسری تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha