معاون استاندار: قرارگاه عملیاتی تامین آب شرب شهر کرمانشاه راه‌اندازی شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از تشکیل قرارگاه عملیاتی ویژه تامین آب شرب شهر کرمانشاه و رفع مشکلات در این زمینه به دستور استاندار کرمانشاه خبر داد و گفت: جلسات این قرارگاه هر هفته برگزار می‌شود

«منوچهر فخری» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در این قرارگاه عملیاتی مشکلات تامین آب شرب ساکنان مرکز استان به ویژه خط انتقال آب در سد گاوشان بررسی می‌شود.

وی توضیح داد: اکنون با خشک شدن تعدادی از چاه های عمیق تامین آب شرب شهر کرمانشاه از جمله در منطقه بلوار تاق‌بستان و جاده کامیاران با مشکل تامین آب روبه رو هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه توضیح داد: اکنون به منظور تامین آب شرب مورد نیاز شهر کرمانشاه تکمیل خط لوله انتقال آب از سد گاوشان مد نظر است که به صورت ویژه در حال پیگیری است.

به گفته فخری اکنون هزار و ۱۱۵ تا هزار و ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب سد گاوشان وارد شبکه تامین آب شهر کرمانشاه می شود که پس از تکمیل پروژه این میزان به ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات پیش روی پروژه را شکستگی خط لوله انتقال توسط کشاورزان طول مسیر و برداشت غیر قانونی از آن دانست و گفت: نمایندگان دستگاه قضایی نیز در قرارگاه ویژه تامین آب شرب شهر کرمانشاه به منظور برخورد با متخلفان حضور دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اعلام کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده بنابراین است که به صورت ویژه به موضوع تعرض به خط لوله انتقال آب شهر کرمانشاه رسیدگی شود.

به گفته فخری قرارگاه یاد شده قرار است که تمام مشکلات فنی پیش روی پروژه را برطرف کند و تا پیش از تابستان سال آینده به صورت کامل افتتاح شود.

به گزارش ایرنا، پروژه انتقال آب از سد گاوشان شامل یک تصفیه خانه، خط انتقال و ایستگاه های پمپاژ می شود، که فاز نخست پروژه از سال ۹۲ شروع به کار کرده است.

 براساس برنامه‌ریزی‌های بلندمدت انجام شده سالانه حدود ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۲ هزار لیتر در ثانیه آب شرب کرمانشاه توسط سد گاوشان تامین خواهد شد.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده و بزرگترین شهرستان کشور با پنج بخش است.

 سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha