به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مهدی شایسته اصل با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ نیاز دارد گفت: تولید این ریل در شرکت ذوبآهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.
وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریمها مانع ورود ریل با کیفیت مطلوب شد اما در حال حاضربا تولید ریل UIC۵۴ که بر اساس استانداردهای بینالمللی، کیفیت مطلوبی دارد شاهد خودکفایی در این بخش هستیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه، با اشاره به اینکه قبلا ریل مترو از اتریش وارد میشد خاطر نشان کرد: با شدت گرفتن تحریمها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.
وی اظهار داشت: تولید ریل در ذوبآهن اصفهان نهتنها صرفهجویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور میشود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برده و وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.
شایسته گفت:تولیدکنندگان داخلی برای تامین قطعات را در اولویت قرار داده تا گامی در جهت تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها نامگذاری شده است برداشته و از وابستگی به دیگر کشورها برای تأمین قطعات کاسته شود.
وی افزود: ریلی که امروز تولید شده است، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژهای برخوردار است، ارسال شده و مطمئنا استفاده مترو تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را هم که دارای مترو هستند برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می کند.
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، برای اولین بار از ریل ملی ۶۰E۱ ذوبآهن اصفهان جهت تعمیر و نگهداری خط ۵ مترو تهران و حومه استفاده شد که از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.
نظر شما