۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84569689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال از مدال‌آوران مسابقات پاراآسیایی بحرین در گلستان

گرگان - ایرنا - چهار ورزشکار گلستانی حاضر در مسابقات پاراآسیایی جوانان در بحرین پس از کسب ۶ مدال در رشته‌های گوناگون با استقبال ورزش‌دوستان و مسوولان وارد زادگاه خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد، مدیرکل و معاونین اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان، اعضای هیات جانبازان و معلولان استان، فرماندهان نظامی و جمعی از ورزشکاران و ورزش دوستان به همراه تعدادی از دوستان و خانواده های ورزشکاران حضور داشتند.

سکینه ذاکری در دو و میدانی ، هلیا حاجی آبادی و فاطمه خیرخواه در بوچیا ، عرفان بخشنده در بسکتبال با ویلچر و خدیجه عباسی به عنوان همراه فنی تیم بوچیا عازم بحرین شدند که با ۶ مدال از این مسابقات بازگشتند.

سکینه ذاکری ورزشکار رشته پارادوومیدانی در ماده پرتاب دیسک به مدال طلا رسید و در مواد پرتاب وزنه و نیزه ۲ مدال نقره را برای ورزش گلستان به ارمغان آورد.

هلیا حاجی آبادی ورزشگار گلستانی رشته بوچیا در بخش انفرادی این رشته نقره گرفت و در بخش تیمی مدال برنز را به گردن آویخت.

عرفان بخشنده ملی پوش بسکتبال با ویلچر ایران به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی موفق به کسب مدال طلا شد و فائزه دیبایی در ماده پرتاب دیسک رشته دوومیدانی مدال طلای این رقابت ها را به گردن آویخت.

فاطمه خیرخواه دیگر ورزشکار گلستانی رشته بوچیا در جایگاه چهارم قرار گرفت و از رسیدن به مدال بازماند.

فائزه دیبایی ورزشکار گلستانی پس از ورود به گلستان گفت: در مسابقات قهرمان دو ومیدانی جانبازان و معلولان کشور موفق به کسب مدال طلا شدم و در صورت موفقیت در مرحله دوم این مسابقات در اردیبهشت سال آینده می‌توانم به همراه تیم ملی در مسابقات پاراآسیایی چین شرکت کنم.

وی افزود: با همکاری مربیان و انجام تمرینات مداوم، آمادگی جسمانی خود را برای شرکت در مسابقات پیش‌رو ارتقا خواهم داد.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس نیز به ایرنا گفت: عرفان بخشنده با حدود ۱۷ سال سن از چهار سال قبل به صورت حرفه‌ای ورزش بسکتبال با ویلچر را شروع کرد و برای نخستین بار در مسابقات پاراآسیایی حضور یافت و مدال طلا را بر گردن آویخت.

فرشید عاشوری افزود: فائزه دیبایی دیگر افتخار آفرین گنبدی نیز ۲ هفته قبل موفق به کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور دوومیدانی جانبازان و معلولین بانوان در رشته پرتاب دیسک شده بود.

وی گفت: استان گلستان افتخارات ورزشی زیادی در رشته‌های مختلف از جمله معلولان و جانبازان دارد که بخش زیادی از این افتخارات مربوط به ورزشکاران گنبدکاووس در رشته‌های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال با ویلچر و دو و میدانی است که امیدواریم با حمایت مسوولان همچنان این مدال‌آوری‌ها ادامه داشته باشد.

وی اظهارداشت: گنبدکاووس حدود ۵۰ ورزشکار معلول و جانباز دارد که بیشتر آنان در رشته‌های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و دو و میدانی فعالیت دارند و تاکنون ۱۴ نفر از آنان موفق به کسب مدال‌های جهانی، پاراآسیایی و پارالمپیکی شدند.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین از ۱۱ تا ۱۵ آذر با حضور حدود ۸۰۰ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی برگزار شد که در پایان تیم ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha