پزشکان در یک روز اجازه دریافت ۲ حق ویزیت را ندارند

اراک - ایرنا - رئیس نظام پزشکی استان مرکزی گفت: پزشکان بر اساس قوانین موجود در یک روز اجازه دریافت ۲ حق ویزیت را ندارند و اگر بیمار به هر دلیل کمتر از ۲۴ ساعت مراجعه مجدد به پزشک داشت نباید از او وجهی گرفته شود.

دکتر «روح الله سهرابی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویزیت بیمار در مطب خصوصی پزشکان فرآیندی دارد و اگر پزشک در مراجعه اول برای بیمار آزمایش، سونوگرافی، نوار قلب و عکس بنویسد، بیمار باید کمتر از ۲۴ ساعت مراجعه دوم را داشته باشد تا رقم ویزیت مجدد مشمول وی نشود.

وی اظهار داشت: شرایط نامناسب اقتصادی موجب شده تا مردم فقط یک نوبت حق ویزیت را پرداخت کنند و از دادن ویزیت دوم احساس رضایت نداشته باشند.

رئیس نظام پزشکی استان مرکزی گفت: معدودی از پزشکان در استان مرکزی براساس ۲۴ ساعت ویزیت دریافت می‌کنند که کار غیرقانونی نیست.

دکتر سهرابی افزود: طیف زیادی از پزشکان استان شرایط اقتصادی و کاهش درآمد مردم و تورم را درک می‌کنند و با نگرفتن حق ویزیت مجدد به بیماران کمک می‌کنند.

وی اظهار  داشت: بعضی از پزشکان هنگام دیدن آزمایش ویزیت نمی‌گیرند و عده‌ای هم در هر دو مرحله یعنی هم هنگام ویزیت اولیه و هم دیدن آزمایش و سونوگرافی به‌طور جداگانه از بیمار پول دریافت می‌کنند که این عمل بر خلاف قوانین موجود از ضوابط کار  شاغلان پزشکی است.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha