۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84570887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معطلی خط ریلی رشت - کاسپین قابل قبول نیست

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبر: 84570887
معطلی خط ریلی رشت - کاسپین قابل قبول نیست

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه سالهاست کریدور ریلی شمال به جنوب به دغدغه تجار و صادر کنندگان تبدیل شده، گفت: تنها جایی باقی مانده قطعه رشت به بندرکاسپین خطر راه اهن است که نباید این همه سال معطل می ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان در استانداری با تاکید بر ضرورت تکمیل خط ریلی رشت به کاسپین اظهار داشت: اعتبار این بخش باید تامین شود، ضمن اینکه پیمانکاران از حداکثر ظرفیت برای اتمام این قطعه استفاده کنند و البته پشتیبانی ها نیز انجام می شود.

وی با اشاره به جلسه با رئیس جمهوری درباره راه آهن رشت - آستارا، افزود: رئیس جمهوری در این ارتباط دستور دادند که حتما با توجه به شرایطی که در شانگهای فراهم شده تکمیل قطعه ریلی رشت - آستارا تسریع شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت فعال سازی بازارچه مرزی آستارا گفت: بازارچه مرزی آستارا که تقریباً تعطیل شده بود باید فعال شود و همه مسئولان استانی و شهرستانی در این زمینه باید بسیج شوند.

عباسی با اشاره به صادرات کالاهای غیرنفتی از استان گیلان و با تاکید بر استانداردسازی محصولات و کاهش خام فروشی خاطر نشان کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی در استان گیلان می‌تواند افزایش یابد.

وی با تاکید بر توجه به خدمات اتاق بازرگانی و اتحادیه‌ها اظهار داشت: صادرکنندگان ما بیشتر خرد هستند که ضروری است تا در قالب اتحادیه و تعاونی ها توان آنان را بالاتر برد.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشد تولیدات در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری به ویژه اقتصاد دریا است، افزود: سهم گیلان از اقتصاد دریا بسیار ناچیز است که باید احصاء شود.

جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان صبح امروز پنجشنبه با حضور دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha