رشد اقتصادی هفت و ۲دهم درصدی برای سال آینده در استان مرکزی مدنظر است

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: رشد اقتصادی کشور سال آینده بر اساس اهدام ترسیمی دولت هشت درصد خواهد بود و استان مرکزی در این شاخص سهم پیش‌بینی شده هفت و ۲ دهم درصد دارد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» عصر پنجشنبه در آئین معرفی و تکریم فرماندار ساوه، افزود: شرایط عمومی کشور برای نخبگان و مدیران روشن است و دولت در شرایط اقتصادی خاص از حیث نرخ تورم، سرمایه‌گذاری و بهره وری سکاندار هدایت کشور شده است.

وی ادامه داد: حداقل تا سال ۱۴۰۳ بخش عمده‌ای در منابع مالی دولت صرف چک‌هایی خواهد شد که در سال‌های گذشته صادر شده است.

استاندار مرکزی گفت: سه مولفه وزن گذشته، فشار کنونی و کشش آینده مسیر حرکت آتی کشور را ترسیم می‌کند و هر حرکتی برای ارتقای سازمان‌ها و پیشبرد جامعه باید مبتنی بر این مولفه‌ها باشد.

وی گفت: مهم این است که از فرصت‌ها به نحو شایسته استفاده کنیم زیرا کشور در شرایط فعلی به یک حرکت جهادی و کار شبانه‌روزی نیاز دارد تا دغدغه‌های مردم رفع شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: کانون تمرکز دولت امسال بر مقابله با کرونا و انجام واکسیناسیون عمومی است که در این زمینه رکورد بی‌نظیر و حتی در سطح بین المللی برجا گذاشت ولی باید مراقب پیک‌های جدید کووید ۱۹ نیز بود.

به گفته او، با اصلاح گسترده‌ای که در ساختار بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است، اختیارات مناسبی به استانداری‌ها و ادارات کل اجرایی هر استان تفویض شده است.

استاندار مرکزی گفت: بر روی ساوه به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی مجاور با تهران و چند استان دیگر با توجه به ظرفیت های فوق العاده بالای آن، حساب ویژه‌ای باز کردیم و این شهرستان در فرآیند رشد اقتصادی سال آینده سهم بسزایی خواهد داشت که با تعامل همه ارکان حاکمیت و بخش خصوصی قابل تحقق است.

مخلص‌الائمه افزود: رهبر انقلاب اسلامی چاره رفع مشکلات را توسعه اقتصادی دانسته‌اند و این برنامه در مولفه‌هایی چون رشد و شکوفایی در عین فشار و تحریم ها نهفته است.

وی بیان کرد: فشار و تحریم‌های دشمنان باعث خلق فرصت‌هایی در داخل شد که کاهش وابستگی به نفت یکی از این مزیت ها بوده است، هرچند اکنون شرایط فروش نفت رو به بهبود است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: گروهی قبلا به‌صورت تعمدی اراده‌ای برای فروش این ماده نداشتند ولی اکنون فرصت‌های برای صادرات نفت فراهم شده اما، نباید دوباره اقتصاد را به نفت پیوند دادو وضعیت کاهش وابستگی کنونی به این بخش را همچنان باید تداوم بخشیده و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را به‌طور کامل پیاده کرد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی دارای ۲ رکن مهم مردمی و امور دانش بنیان است و تا این ظرفیت‌ها فعال نشود به اهداف مدنظر دست نخواهیم یافت.

استاندار مرکزی  افزود: در اقتصاد ساوه مزیت‌های دانش بنیان و غیروابسته بودن به نفت مشهود است و نقش بخش خصوصی به مراتب پررنگ‌تر از حوزه حاکمیت دولتی است.

مخلص‌الائمه گفت: اقتصاد تعاونی و توجه به حوزه تعاون نیز از رویکردهای دولت است و در برنامه توسعه کشور باید ۲۵ درصد اقتصاد به حوزه تعاونی‌ها واگذار شود.

وی درخواست کرد: فعالان اقتصادی استان مرکزی و شهرستان ساوه باید بیش از پیش وارد میدان شوند و اقتصاد تعاونی را رونق ببخشند و مدیریت استان برای توسعه بخش اقتصاد دانش بنیان کوشش خواهد کرد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: رویه دولت مقابله با فساد و ناکارآمدی است و ریشه اصلی مشکلات کنونی مردم در این موارد است و راه حل آن هم حذف ناکارآمدی برآمده از بروکراسی پیچیده و چند لایه در کشور است.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: تا زمانی که دچار یک تحول بنیادین در نظام اداری با رفع فرآیندهای بروکراسی و دیوان‌سالارانه نشویم، مشکلاتی چون ناکارآمدی همچنان پابرجا خواهد ماند.

وی تاکید کرد: ادارات شهرستانی باید تسهیلگر امور مردم باشند و نقش اداره پست را با ارجاع نامه‌ها به ادارات کل استان بازی نکنند.

استاندار مرکزی بر ضرورت محرومیت‌زدایی از سیمای استان به در خصوص مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر ساوه تاکید کرد و گفت: شایسته نیست با وجود فعالیت چندین دستگاه مرتبط با محرومیت زدایی همچنان شاهد فقر مردم در مرکز کشور باشیم.

مخلص‌الائمه در پایان از تلاش‌های فرماندار سابق ساوه قدردانی کرد و با آرزوی موفقیت برای فرماندار جدید، گفت: بعد از چند دهه ساوه یک فرماندار بومی دارد.

در این آئین«مهدی الیاسی» به عنوان سرپرست فرمانداری ساوه معرفی و از خدمات «علی میرزایی» فرماندار سابق این شهرستان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha