خراسان رضوی در هفته گذشته میزبان شماری از مسوولان ملی و بین‌المللی بود

مشهد- ایرنا- خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت میزبان شماری از مسوولان کشوری و بین‌المللی از جمله مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشور مالی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه، اعضای یک هیات دیپلماتیک به سرپرستی "محمد محمود"، مدیرکل آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه کشور آفریقایی مالی با هدف آشنایی و گسترش تعاملات دو کشور در زمینه پارک‌داری، از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در مشهد بازدید کردند.
مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشور مالی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: تحت تاثیر پیشرفت‌های ایران در حوزه های مختلف تکنولوژیکی قرار گرفتم و امیدوارم سطح همکاری های دو کشور در موضوعات مختلف از جمله صنایع پیشرفته و تکنولوژی افزایش یابد.
محمد محمود افزود: کشور مالی در حال پیشرفت است ولی نیازهای بسیار در حوزه‌های مختلف دارد و دولت مالی علاقه دارد در این خصوص روابط خود را با سایر کشورها از جمله ایران گسترش دهد.
وزیر بهداشت نیز ۱۸ آذرماه در گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد حضور یافت و در حاشیه این همایش در خصوص سویه جدید ویروس کرونا اظهار کرد: تاکنون موردی از ویروس اومیکرون در کشور گزارش نشده است اما طبق تحقیقات جدید انجام شده، این سویه کرونا با وجود سرایت‌پذیری بالاتر، مرگ و میر کمتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد.
دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: هماهنگی و تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور اندیشیده شده است و از مردم تقاضا داریم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، چراکه احتمال خطر از بابت کرونا همیشه وجود دارد و غفلت از این موضوع بازگشت به وضعیت گذشته را در پی دارد.
همچنین پنجشنبه گذشته ۱۸ آذرماه، رییس سازمان دامپزشکی نیز در مراسم راه‌اندازی خط تولید "نیکلوزامایدپیپرازین"، ماده اولیه در تولید داروهای دامی در مشهد شرکت کرد.
 دکتر علی صفر ماکنعلی در این مراسم اظهار کرد: با راه‌اندازی خط تولید ماده موثر در داروی ضد انگل دامی در مشهد، بسیاری از وابستگی های کشور به داروهای خارجی در این حوزه رفع خواهد شد.
وی افزود: برای مواد اولیه در حوزه تولید داروهای دامی وابسته به خارج از کشور بودیم که با راه‌اندازی این خط تولید بسیاری از نیازهای کشور در این زمینه تامین خواهد شد، خط تولید ماده موثر در داروی ضد انگل دامی جزو معدود کارخانه های ملی است که در سطح منطقه‌ای فعالیت می‌کند و امکان ورود به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را دارد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز ۱۸ آذرماه در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و معرفی واحدهای تولیدی نمونه صنعتی و معدنی سال ۱۴۰۰ در مشهد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در قیاس با دولت‌های گذشته با مشکلات بیشتر و عمیق‌تری مواجه است، تورم بالا، گره‌های سخت اقتصادی، چالش در بخش انرژی به ویژه در بحث آب و تشدید خشکسالی، تنها گوشه‌ای از این مشکلات است.
غلامحسین شافعی  افزود: طبیعتا در این بزنگاه سخت نمی‌توان کشور را با رویه و قواعد عادی اداره کرد و به تصمیمات سخت و مدیریت بحران نیاز است، رشد اقتصادی کشور در طول ۱۰ سال گذشته تقریبا صفر بوده و حتی در اوج درآمدهای نفتی هم آن رشدی که انتظار می رفته، محقق نشده است..
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: حذف ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) از واردات برخی کالاهای اساسی، جراحی بزرگ اقتصادی و لازمه شرایط کنونی اقتصاد کشور است زیرا هم اکنون نیز هزینه خرید کالا توسط مردم با احتساب نرخ آزاد ارز است و چندان تاثیری ندارد.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: طی سه سال گذشته ۵۷ میلیارد دلار ارز ترجیحی در کشور پرداخت شده است و مشخص نیست چه بخشی از این دلار به دست مردم رسیده و چه بخشی از آن به صورت قاچاق از کشور خارج شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش نیز روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه در مراسم پایانی مجمع کشوری تیم پیشرفت مدرسه بسیج فرهنگیان در مشهد حضور یافت و فعالیت در حوزه سوادآموزی را مصداق کار بسیجی عنوان کرد و افزود: با کمک بسیجیان فرهنگی باید بتوانیم کاستی های موجود را رفع کنیم.
دکتر شاپور محمدزاده افزود: دست یاری وزارت آموزش و پرورش به سوی بسیجیان فرهنگی برای اجرای اسناد بالادستی همچون بیانیه گام دوم انقلاب دراز است تا بتوانیم پیام ابلاغی رهبر معظم انقلاب را در عرصه تحول نظام آموزش و پرورش به نتیجه مطلوب برسانیم.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز همایش تجلیل از داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی که به میزبانی شهرستان خواف برگزار شد، افزود:  میزان اعتبارات حمایتی و درمانی این جمعیت در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
افشین یگانه افزود: اعتبارات هلال احمر در سالهای گذشته از رشد بسیار کمی برخوردار بود ولی امسال با توجه ویژه مسوولان به این حوزه، شاهد رشد ۳۰۰ درصدی در میزان اعتبارات بودیم که بین نقاط مختلف و از جمله مناطق دورافتاده کشور توزیع شد.
روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه نیز حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهوری در امور افغانستان که به استان خراسان رضوی سفر کرده بود، از بازارچه مرزی سنگان در شهرستان خواف دیدن کرد.
وی در این بازدید تاکید کرد: سیاست دولت سیزدهم در توسعه همکاری‌های ایران و افغانستان، حمایت از مردم افغانستان و کمک به ایجاد ثبات و آرامش در کشور همسایه است.
رییس مرکز توسعه و هماهنگی ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ۱۷ آذرماه در گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد اظهار کرد: تعداد مقالات پژوهشی کشورمان در حوزه سلامت هم اکنون ۲۶ هزار مقاله در سال است که از اهداف پیش‌بینی شده جلوتر است.
دکتر شقایق حق‌جوی افزود: بر اساس نقشه علمی کشور سالانه باید ۲۰ هزار مقاله در افق ۱۴۰۴ کشور ارائه شود که اکنون از این رتبه رقم گرفته‌ایم.
مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز ۱۷ آذرماه در نشست هماهنگی "اجرای مرحله دوم پروژه آموزش ایران و آلمان"، که در محل موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: حدود ۷۰ درصد جویندگان کار در کشور فاقد مهارت‌های شغلی لازم هستند که ضروری است تدابیر موثری برای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اندیشیده شود.
دکتر علیرضا طاهرپور روز سه شنبه افزود: همکاری سازمان فنی و حرفه ای با صنایع، فرصت بسیار مغتنمی برای برد- برد است زیرا هم برای کارجویان فرصت شغلی همراه با آموزش ایجاد می‌شود و هم صنایع از کارگران خبره آموزش دیده برخوردار می‌شوند که بازده اقتصادی بسیاری برای جامعه دارد.
سیدجواد حسینی، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم روز دوشنبه ۱۵ آذرماه در گردهمایی روز جهانی معلولان در سالن ورزشی مجتمع معلولین شهید فیاض‌بخش مشهد گفت: ۷۰ درصد از فضاهای آموزشی مورد استفاده آموزش و پرورش استثنایی توسط خیران مردمی ساخته‌ شده است.
سیزدهم آذرماه نیز "قادر آشنا"، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین پایانی سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در تربت حیدریه گفت: سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر، تقویت هنر اسلامی - ایرانی است و اوج هنر ما در این حوزه ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که وزارت ارشاد در دوره جدید از این فعالیت ها حمایت ویژه‌ای می‌کند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha