تصادف دانش‌آموزان وتجلیل از پرستاران رویدادهای مهم هفته گذشته کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا -مرگ ۲ دانش آموز کرمانشاهی در حادثه رانندگی، سفر رییس سازمان بسیج رسانه به استان، تجلیل از پرستاران، سفر استاندار کرمانشاه به پاوه و بازدید از سامانه گرمسیری و اختتامیه جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه از مهمترین رویدادهای خبری استان کرمانشاه در هفته گذشته (۱۳ تا ۱۹ آذر) بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه استان اکنون شرایط خوبی از لحاظ کم شدن مبتلایان به کرونا دارد، به مردم یادآور شد که این شرایط خوب نباید باعث عادی‌انگاری در جامعه شود زیرا با غفلت و کم‌توجهی امکان ورود به پیک ششم وجود دارد.

«هوشنگ بازوند» در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به ریاست دکتر رییسی رئیس جمهور و با حضور استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و اعضای ستاد ملی به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه در خصوص شیوع سویه جدید کرونا «اومیکرن» در بعضی از کشورها و نگران هایی که در این زمینه برای ورود این بیماری جدید در کشور وجود دارد، مطرح شد و راهکارهای مقابله با آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه معوقات کادر درمان و کارکنان وزارت بهداشت مطرح شد که رییس جمهوری و اعضا جلسه دستورات لازم را در این زمینه ارائه کردند.

ایجاد همگرایی و هم افزایی میان خبرنگاران جزو اهداف بسیج رسانه است

رییس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله این سازمان، ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان خبرنگاران و در جبهه رسانه در تراز انقلاب اسلامی را جزو مهمترین اهداف آن عنوان کرد.  

«عباس محمدیان» در دیدار با امام جمعه کرمانشاه در مسجد حاج شهباز خان، اظهار داشت: اولویت ما این است که ظرفیت‌های موجود فعال جبهه رسانه را در راستای خط مقدم جنگ رسانه‌ای ساماندهی کنیم و از ظرفیت‌ها و سلیقه‌های مختلف رسانه‌ای استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کشورمان در جبهه رسانه ای موقعیت حساسی دارد و شاهد خلا در این جبهه هستیم، گفت: امیدوارم به برکت بسیج بتوانیم این خلأ را برطرف کنیم.

امام جمعه کرمانشاه: رسانه‌ها و خبرنگاران به سمت مطالبه‌گری بروند

آیت الله «مصطفی علما» در دیدار رئیس سازمان بسیج رسانه کشور که در مسجد حاج شهباز خان انجام شد، اظهار داشت: امروز رسانه ها از قدرت و تأثیرگذاری بالایی در جامعه برخوردار هستند که باید از این قدرت و اثرگذاری به نفع انقلاب و اسلام استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروز جامعه ما به خبرنگاران انقلابی که بسیجی وار در خدمت کشور و انقلاب باشد نیاز دارد، هرچند خوشبختانه تعداد این دسته افراد در بین اهالی رسانه کم نیست و آن ها با همه وجود برای توسعه و تعالی کشور تلاش کرده‌اند.

آیت الله علما تاکید کرد: آنچه که امروز رسانه های متعهد باید مدنظر داشته باشند مطالبه گری و کمک به حل مشکلات کشور است تا مردم ولایی و انقلابی ما شرایط بهتری پیدا کنند.

بارش باران در کرمانشاه ۵۲ درصد کاهش یافت

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش حدود ۶۶ میلی متری باران در سال زراعی جاری، گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل که بیش از ۱۳۷ میلی متر بوده است، ۵۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

علی محمد زوراوند اظهار داشت: میانگین بارش های سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ استان از اول مهر تا ۱۵ اذر در مقایسه با دوره بلند مدت نیز ۴۱ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بارش‌های امسال تمام شهرهای استان کرمانشاه نسبت به سال قبل کاهش داشته است، افزود: بیشترین کاهش مربوط به ماهیدشت و سومار با ۷۴ درصد و کمترین کاهش نیز مربوط به ثلاث باباجانی با ۱۰ درصد بوده است.

زوراوند تاکید کرد: نکته قابل توجه مربوط به کاهش بارش های امسال نسبت به سال قبل در شهرستان های کرمانشاه، روانسر، اسلام آبادغرب، سرارود، قصرشیرین، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرندغرب، حمیل، کوزران، گهواره و گواور بوده که بین ۵۰ تا ۷۳ درصد کاهش داشته اند.

مسیر پروازی کرمانشاه - تبریز و بالعکس از ۲۰ آذر برقرار می‌شود

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز لازم مسیر پروازی کرمانشاه -تبریز و بالعکس از ۲۰ آذر برقرار می‌شود.

«مجتبی بیاتی» افزود: در راستای هدف‌گذاری انجام شده به منظور افزایش پروازها و مسیرهای پروازی در دوران کاهش شیوع کرونا پس از اخذ مجوز پرواز در مسیر ساری, از ۲۰ آذر ماه پرواز در مسیر کرمانشاه -تبریز و بالعکس نیز به پروازهای هفتگی فرودگاه کرمانشاه افزوده شد.

وی توضیح داد که این پروازها توسط شرکت هواپیمایی آتا و در روزهای شنبه هر هفته انجام می‌شود.

 مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند، افزود: پروازهای فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس، شیراز، ساری، تبریز و بالعکس انجام می‌شود.

کنترل قیمت کالاها یکی از اقدامات موثر دولت در ۱۰۰ روز اخیر است

استاندار کرمانشاه گفت: تلاش برای کنترل قیمت کالاها یکی از اقدامات موثر دولت در ۱۰۰ روز اخیر است که خوشبختانه طی این مدت شاهد توفیقات خوب دولت در جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بودیم.

«هوشنگ بازوند» افزود: حدود ۱۰۰ روز از دولت آیت الله رئیسی می گذرد که در این مدت رییس جمهوری ۲ موضوع یعنی تلاش برای توسعه واکسیناسیون و کنترل قیمت کالاها را در دستور کار خود قرار دادند که انصافاً در این زمینه ها با توفقیات خوبی همراه شدند.

او با بیان اینکه تلاش برای کنترل قیمت کالاها یکی از اقدامات موثر دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز اخیر است، گفت: ما هم در استان وظیفه داریم که این برنامه راهبردی و مهم دولت را با تمام جدیت پیگیری کنیم و به مقوله نظارت بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها توجه جدی داشته باشیم.

تصادف مینی‌بوس دانش‌آموزان در کرمانشاه ۲ کشته برجای گذاشت

مسوول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: براثر تصادف یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه در روز چهارشنبه (۱۷ آذر) ۲ تن از دانش‌آموزان جان باختند.

اکبر آزادی در این ارتباط گفت: یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانش آموزان حدود ساعت ۸:۵۰ صبح امروز در محور هلشی به ماهیدشت واژگون شد که متاسفانه در این حادثه ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند.

این حادثه در مسیر روستای «دولت‌آباد» به ماهیدشت در حوالی سه راهی «نجفعلی خان» شهرستان کرمانشاه اتفاق افتاد.

این مینی بوس حامل ۱۸ تن از دانش آموزان مقطع متوسطه اول (راهنمایی) بود که تاکنون ۲ تن از آنان فوت کرده اند، حال ۲ تن دیگر وخیم است و ۱۴ دانش آموز دیگر مصدوم شده اند.

این مینی بوس با راننده در مجموع ۱۹ سرنشین داشت که به گفته شاهدان عینی حال راننده مینی بوس خوب است و تنها از ناحیه بینی آسیب دیده است.

کرمانشاه از نظر نرخ تورم در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نرخ تورم استان در آبان ماه گذشته را ۴۶.۵ درصد اعلام کرد و گفت: کرمانشاه از این نظر در رتبه چهاردهم کشور قرار گرفت که این رتبه، نسبت به مهر ماه سال جاری سه پله بهبود یافته و نسبت به آبان ماه سال قبل ۱۰ پله بهبود پیدا کرده است.

«محسن دارابی» افزود: بر اساس آخرین گزارش ها از وزارت صمت،  کرمانشاه با ۹۱ درصد شفافیت، رتبه ۱۲ را در شفافیت کالا را نیز در این ماه به دست آورده است.

او با اشاره به نرخ تورم استان اظهار داشت: اتحادیه‌هایی که بیشترین سهم را در ایجاد تورم داشته اند و اعضای آنها کار نمی‌کنند، در کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی دعوت‌شده‌ و به آنها تذکرات لازم داده‌ شده است چون برای احقاق حقوق عامه از هیچ کاری فروگذار نخواهیم بود.

معاون وزارت آموزش و پرورش از دانش‌آموزان مصدوم کرمانشاهی عیادت کرد

نماینده ویژه وزارت آموزش و پرورش و معاون آموزش متوسطه این وزارتخانه، چهارشنبه شب با حضور در مرکز آموزشی، درمانی آیت الله طالقانی شهر کرمانشاه، از مصدومان سانحه تصادف دانش آموزی عیادت کرد.

علیرضا کمرئی؛ با همراهی «مجید یزدان پناه،» مدیر کل آموزش و پرورش استان، ضمن ابراز همدردی با خانواده های دانش آموزان درگذشته، از سایر دانش آموزان بستری در این بیمارستان عیادت کرد و با والدین آنان دیدار نمود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اندوهناک توصیف نمودن سانحه مذکور تصریح کرد: این وزارت تا اتمام روند درمان دانش آموزان و پس از آن، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد نمود.

سربازان زینت کشور و بازوان توانمند نیروهای مسلح هستند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تقدیر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های سربازان، آن‌ها را زینت کشور و بازوان توانمند نیروهای مسلح معرفی کرد که نقش بی‌بدیلی در تامین امنیت کشور دارند.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» در چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) - جوان سرباز که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سربازان غیرتمند پشتوانه قابل اتکا برای نیروهای مسلح در تامین نظم و امنیت جامعه هستند.

وی ادامه داد: در دلاوری، ایثار و فداکاری سربازان همین بس که از ۲۲۰ هزار شهیدی که در دوران انقلاب اسلامی تقدیم کرده ایم حدود ۶۰ هزار نفر آن ها از این قشر بوده اند و ۱۶۰ هزار نفر آن ها نیز به درجه جانبازی نائل آمده اند.

پرستاران در ایام کرونا از ایران مانند فرزند خویش حمایت کردند

استاندار کرمانشاه گفت: پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا، با ایثار و فداکاری تمام جغرافیای ایران اسلامی را مانند فرزند خویش در آغوش گرفتند و تحت حمایت قرار دادند.

«هوشنگ بازوند» در آیین تجلیل از پرستاران که به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در مرکز بهداری غرب کشور و با حضور سردار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف برگزار شد؛ عنوان کرد: هنگامی که بیماری بدحال می‌شود بستگانش در اوج ناامیدی، پرستار را صدا می زنند و پرستاران نیز مانند یک فرشته نجات دور بیمار می‌چرخند و به بستگانش دلداری و امید می دهند.

وی افزود: روز گذشته هنگام عیادت از دانش آموزان آسیب دیده در حادثه تصادف ماهیدشت، این پرستاران را مشاهده کردم که مانند فرشته دور این دانش آموزان آسیب دیده می‌چرخیدند و کار مداوای آن‌ها را انجام می‌دادند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه پرستاری شریف‌ترین شغل است در ادامه عنوان کرد: خدمات فراوان و ایثارگرانه پرستاران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و زلزله ویرانگر آبان ۹۶ سرپل ذهاب هیچگاه فراموش نمی‌شود.

نماینده مجلس: واحدهای فرآوری قیر طبیعی و گچ در گیلانغرب ایجاد می‌شود

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد واحد فرآوری قیر طبیعی و گچ در گیلانغرب باتوجه به ظرفیت معادن غنی این شهرستان خبر داد و گفت: در این زمینه ۲ سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد این واحدها اعلام آمادگی کرده است.

«شهریار حیدری» روز جمعه در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان گیلانغرب در بخش کشاورزی با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه افزود: موافقت دستگاه های ذیربط به منظور واگذاری زیرساخت‌های اولیه جهت ایجاد ۲کارخانه فرآوری قیر طبیعی با تولید ۱۱ نوع محصولات هیدروکربنی سبک و سنگین با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلار اخذ شده است.

وی اظهار داشت: این واحدها زمینه اشتغال یک هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم در پنج فاز و همچنین کارخانه تولید فرآورده های گچی با ظرفیت ۹۵ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۲۴ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد می کند که فاز اول آن ظرف مدت ۱۵ ماه بهره برداری می رسد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص اعتبار لازم به منظور روکش آسفالت ۲۳ کیلومتر از جاده گیلانغرب به اسلام آباد در محور چله و گیلانغرب به قصرشیرین در محور قاسم آباد خبر داد.

حیدری گفت: در اولین فرصت شرایط مساعد آب و هوایی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

خدمات پزشکان و پرستاران از زمان شیوع کرونا فراموش نشدنی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پزشکان و پرستان در این ۲ سال شیوع کرونا فوق العاده زحمت کشیدند و در این راه عده‌ای از این عزیزان نیز به شهادت رسیدند و نباید هیچ وقت زحمات آنها را فراموش کنیم.

 آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه‌های این هفته (۱۹آذر) نماز جمعه شهر کرمانشاه؛ همچنین به صبر، مقاومت و ایثار حضرت زینب (س) در مقابل یزید اشاره کرد و افزود: رفتار و کردار این بانوی بزرگ در مقابل یزیدیان خودش یک مکتب اسلامی است که باید آن را حفظ کنیم.

او در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در نوزدهم آذر ماه به دستور حضرت امام راحل (ره) گفت: امام عظیم شان (ره) می فرماید فرهنگ و مسائل فرهنگی در راس همه امور قرار دارد زیرا این فرهنگ است که ما را در مقابل استکبار و سختی ها مقاوم می کند و این فرهنگ ما بود که توانستیم اسلام را در دنیا مطرح کنیم و این فرهنگ است که جوانان ما سربازان آمریکایی را در کشتی خودشان دستگیر و محاکمه می کنند.

او اضافه کرد: رژیم سابق تحت سلطه استعمار، قصد داشتند، این فرهنگ و فکر ما را با کشف حجاب و متحدالشکل کردن لباس و دیگر اقدام ها تغییر و عوض کنند تا راحت تر کشور ما را به استثمار بکشانند.

امام جمعه شهر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۱ آذر ماه روز جهانی کودک، خواستار توجه و مراقبت خانواده و مسوولان از کودکان شد و گفت: کودکان آینده سازان و مسوولان آتی انقلاب و کشور هستند لذا باید خوب تربیت و مراقبت شوند.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به تحریم های چند روز گذشته آمریکا، افزود: مقاوم معظم رهبری همواره به مسوولان و مردم هشدار دادند نباید گول حرف های آمریکایی ها بخوریم، اروپا و آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیستند آنها از یک طرف حرف از گفت و گو  و مذاکره می زنند و از طرفی دیگر در عمل علیه ما اقدام های خبیثانه انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به حادثه تصادف مینی بوس دانش آموزان کرمانشاه در روزهای گذشته، از خداوند برای خانواده های دانش آموزان متوفی صبر و دعا برای شفای مجروحان این حادثه مسالت کرد.

سامانه گرمسیری با اهتمام ویژه دولت پایان سال ۱۴۰۱به بهره‌برداری می‌رسد

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه از عزم دولت برای تأمین اعتبار و تکمیل فاز دوم سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح توسعه‌ای منابع آب و خاک کشور خبر داد و گفت: با اهتمام ویژه دولت و تأمین اعتبار صورت گرفته تا پایان سال ١۴٠١ شاهد تکمیل و بهره‌برداری کامل از سامانه گرمسیری خواهیم بود.

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» عصر جمعه در حاشیه نشست بررسی و پیگیری تکمیل طرح عظیم و تحول آفرین سامانه گرمسیری با حضور دکتر زاهدی وفا معاون اقتصادی و امور زیرساخت معاون اول رییس جمهور در محل «سد هیروی» پاوه؛ اظهار داشت: این طرح بزرگ رونق، شکوفایی اقتصادی و جهشی چشمگیر را در منطقه ایجاد خواهد کرد که افزایش ٣۵٠ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در اراضی تحت پوشش این سامانه در کرمانشاه مصداق بارز این رشد است که اشتغال پایدار را نیز به همراه دارد.

مقام ارشد استان به برگزاری نشست تأمین اعتبار این پروژه با حضور معاون اول رییس جمهور اشاره کرد و تصریح کرد: ١۵ روز پیش برای پیگیری روند تکمیل این طرح که تاکنون ١٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است؛ با دکتر مخبر جلسه ای برگزار شد و مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را از طریق تهاتر تامین نماید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از خواسته ها و مطالبات استان و مردم پاوه بهره مندی از مزایای این طرح توسعه ای و عمرانی است؛ تصریح کرد: ثبت جهانی اورامانات فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت های ویژه گردشگری منطقه و سدهای سامانه گرمسیری است که امروز این درخواست نیز مطرح شد.

بازوند با تأکید بر اینکه شعاع اثربخشی طرح های عمرانی و توسعه ای باید شامل مناطق اجرای پروژه نیز شود؛ گفت: برای پاوه ١٠ میلیون مترمکعب تخصیص آب گرفته ایم و انتظار داریم که این تخصیص صرفاً به سد داریان محدود نشود و با تشخیص استانی امکان استفاده از این منابع آب برای حوزه های باغداری و کشاورزی بر اساس اولویت ها فراهم شود.

برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر کرمانشاه معرفی شدند

کرمانشاه- ایرنا- آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره استانی تئاتر کرمانشاه عصر جمعه با معرفی برگزیدگان و با حضور مسوولان و هنرمندان در سرسرای انتظار کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داوران این جشنواره نمایش‌های «به خنده گندم که رویای آرد» و « چالاوه» را به عنوان نمایش‌های منتخب استان کرمانشاه برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر فجر معرفی کردند.

در این جشنواره از بین ۱۰ نمایش راه یافته به مرحله نهایی در قسمت کارگردانی؛ «مجتبی مرادی» و «فرانک وکیلی فر» با نمایش «به خنده گندم که رویای آرد»، «آرش منصوری» با کارگردانی نمایش چالاوه و «بیژن مرادی» با کارگردانی «مزون» از کرمانشاه به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش بازیگری مرد هم «هومن روحتافی» برای بازی در نمایش «هنگامه ای که آسمان شکافت» اول شد، «بهزاد اسکندری» برای بازی در نمایش «اتاق صورتی» و «مجتبی مرادی» برای بازی در نمایش به خنده گندم که رویای آرد مشترکا دوم شدند و «آرش منصوری» برای بازی در نمایش «خروس می خواند» و «پارسا پلوک» برای بازی در نمایش «دایره زمان» به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.

در بخش بازیگری زن هم «فرانک وکیلی فر» برای نمایش به خنده گندم که رویای آرد مقام اول را کسب کرد، «نسرین احمدی» برای بازی در نمایش چالاوه و «مریم السادات موسوی» برای بازی در نمایش مزون به صورت مشترک دوم شدند و «ثریا رضایی» برای بازی در نمایش چالاوه و «پریسا حسینی» برای بازی در نمایش خروس می خواند مشترکا مقام سوم را از آن کردند.
هیات داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان کرمانشاه در بخش طراحی نور هیچ گونه اثری را که دارای شاخصه های طراحی نور منطبق بر اثر نمایشی باشد، حایز رتبه ندانستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha