مذاکرات در دولت سیزدهم دقیق تر دنبال می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تداوم مذاکرات هسته‌ای در دولت سیزدهم، گفت: آنچه که تاکنون مشخص بوده حرکت دقیقتر تیم های اعزامی بر اساس ریل گذاری رهبر معظم انقلاب بوده و همین موضوع امیدواری ها را برای به سرانجام رسیدن مذاکره به نفع ملت ایران افزایش داده است.

آیت الله «امان نریمانی» عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مذاکرات عزت‌مندانه و هوشمندانه هسته‌ای را باعث احقاق حقوق ملت ایران دانست و افزود: این مذاکرات باید به قدری کارشناسی شده باشد که دشمنان نتوانند از اجرا و انجام آن سرباز بزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نکته بسیار مهمی که امروز همه مسوولان و دلسوزان کشور بر آن تاکید دارند حفظ اقتدار کشور در خلال مذاکرات هسته‌ای و شیوه نگارش و تنظیم توافق‌نامه است.

وی با بیان اینکه نباید در مذاکرات هسته‌ای از موضع ضعف وارد شویم، گفت: امروز جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های برتر منطقه و جهان به شمار می رود و مذاکرات باید در شرایط کاملاً برابری انجام شود.

آیت الله نریمانی نوع نگارش متن توافقنامه هسته ای را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: توافقنامه باید یه گونه ای منعقد و رسمی شود که امکان عدم پایبندی طرف مقابل وجود نداشته باشد و طرفین تا پایان مدت قرارداد، به موضوعات مطرح شده عمل کرده و تعهدات خود را لازم الاجرا بدانند.

آمریکا همواره در مذاکرات بدعهدی خود را ثابت کرده است

عضو مجلس خبرگان رهبری به بدعهدی طرفین مذاکره‌کننده با ایران در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در راس آن ها آمریکا همواره نشان داده به عهد و پیمان خود پایبند نبوده و تا جایی که امکان دارد فقط منافع خود را می بیند.

وی تصریح کرد: نمونه بدعهدی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای برجام به جهانیان ثابت شد و آن ها با خروج یک طرفه از این معاهده بین المللی عملا عدم پایبندی خود را به توافقات بین المللی ثابت کردند، اقدامی که تمسخر کشورهای دنیا را برایشان به همراه داشت.

آیت الله نریمانی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید به آمریکا اعتماد کرد، افزود: معظم له با توجه به شناختی که از این کشور مستکبر دارند و بر اساس تدبیر و تعقل صحبت می کنند بنابراین در مذاکرات باید نصایح، پندها و رهنمودهای ایشان را کاملا به کار گرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر چند در دوره های قبلی مذاکرات هسته‌ای نیز تیم های اعزامی کشورمان همواره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را مدنظر داشتند اما این طرف مقابل بود که ناجوانمردانه عمل و نقض عهد و پیمان کرد.

آیت الله نریمانی در پایان بار دیگر بر حفظ شأن و اقتدار کشور و محکم بودن نتیجه مذاکرات تاکید کرد و گفت: امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد که شاهد برداشته شدن تحریم های ناجوانمردانه و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha