۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۷
کد خبر: 84572621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانواده‌ ۶ شهید مدافع حرم در یزد تجلیل شدند

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۷
کد خبر: 84572621
 خانواده‌ ۶ شهید مدافع حرم در یزد تجلیل شدند

یزد- ایرنا- همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب‌کبری (س) جمعه‌شب جمعی از مردم و مسئولان به دیدار ۶ خانواده‌ معزز شهدای مدافع حرم در یزد رفتند و از آنها تجلیل کردند. 

جمعه ۱۹ آذرماه سال ۱۴۰۰ برابر پنجم جمادی الاولی سال ۱۴۴۳ هجری قمری تاریخ میلاد حضرت زینب(س) است.

به گزارش ایرنا، این دیدارهای صمیمی با حضور در منزل شهیدان روح‌االله مهرابی، سید مرتضی و سیدرضا حسینی، سید غلام‌حسین، سید سردار موسوی و سیدمهدی سادات صورت گرفت و یاد و خاطره این شهدای سرافراز گرامی داشته شد. 

در این محافل معنوی، والدین، همسر و فرزندان شهدای والامقام مدافع حرم به ذکر خاطره هایی از شهید خود پرداختند و همچنین چند برنامه فرهنگی به یاد شهیدان به خصوص در ارتباط با حضرت زینب (س) اجرا شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.   

*** شهید روح‌الله محرابی
یازدهم اردیبهشت سال ۶۱ متولد شد. به عنوان پاسدار به انجام خدمات فنی در مرکز بازسازی زرهی شهید زین‌الدین مشغول شد، آنگاه که خاک کشورهای اسلامی در زیر آتش داعشیان قرار گرفت و ترس از اشغال سرزمین‌های مقدس دل غیرتمندان را لرزاند، روح‌الله که تخصص و توانمندی لازم را داشت داوطلب و با عنوان تکنسین ادوات جنگی به عراق اعزام شد.
دوم آبان سال ۱۳۹۳ در حین مأموریت در تله انفجاری که توسط نیروهای خبیث داعشی در منطقه «جرف الصخر » عراق تعبیه شده بود، قرار گرفت و در عروجی آسمانی، حضوری جاودانه یافت.

*** شهید سید مرتضی حسینی
جوان بیست ساله از رزمندگان لشکر فاطمیون یزد که به گفته خانواده، بسیار شوخ‌ طبع، خوش‌اخلاق و خوش‌برخورد بود و ۱۳ فروردین ماه در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

 خانواده‌ ۶ شهید مدافع حرم در یزد تجلیل شدند

*** شهید سیدرضا حسینی
 این شهید سالها با خانواده خود ساکن یزد اما اصالتاً شهروند افغانستانی بود، برای چهارمین بار داوطلبانه راهی سوریه شد و در درگیری‌های «خان طومان» آسمانی شد.

*** شهید سید غلام‌حسین موسوی
از رزمندگان تیپ فاطمیون که در یزد به دنیا آمد، با شنیدن خبر حمله داعش به سوریه، غیرتمندانه داوطلب دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) شد.

*** شهید سید سردار موسوی
از شهدای تیپ فاطمیون که در نبرد جانانه با تکفیری‌های داعش، شربت شهادت نوشید، پدر این شهید والامقام گفت: «فرزند من ادامه دهنده راه سیدالشهدا(ع) و میراث دار واقعه عاشوراست، امیدوارم این شهادت مورد رضای خداوند متعال قرار گیرد و قلب حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) از دلاورمردی او ما خشنود باشد.»

*** شهید سید مهدی سادات
پنجمین شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون در استان یزد است که در ۲۵ سالگی هنگام دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) در سوریه به دست تکفیری‌های تروریست به شهادت رسید و فرزندش علیرضا سه ماه پس از شهادت پدر متولد شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و ۱۰ شهید مدافع حرم دارد. 

حضرت زینب کبری (س) ،پنجم جمادی الاولی سال پنجم یا ششم هجری قمری در شهر مدینه منوّره متولّد شد و پدر بزرگوار آن بانو، حضرت علی بن ابیطالب (ع) و مادر گرامی آن بزرگوار، فاطمه زهرا (س)  و همسر گرامی آن حضرت، عبداللّه فرزند جعفر بن ابیطالب، بود، برای آن بانوی بزرگوار سه پسر به نام های علی، عون، و جعفر و یک دختر به نام ام کلثوم ذکر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha