طرح سرشماری زمستانه وحوش در استان همدان آغاز شد

همدان- ایرنا- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان همدان از آغاز سرشماری زمستانه وحوش در سطح استان خبر داد و گفت این طرح ظرف مدت ۲ هفته در مناطق مختلف حفاظت شده و زیست محیطی استان اجرا می شود.

«مهدی صفی خانی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سرشماری در گام نخست از منطقه حفاظت شده «شرا» شهرستان همدان آغاز شده که به ترتیب در دیگر مناطق حفاظت شده استان همدان نیز اجرا می شود.

وی ظهار داشت: در این سرشماری، گونه های شاخص پستانداران از جمله قوچ، میش، کل و بز شمارش شده و نتایج حاصله به منظور برنامه ریزی و اجرای اقدامات متناسب با آمارهای گذشته(سرشماری سنوات قبل) مقایسه می شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان همدان افزود: این دومین سرشماری وحوش استان همدان در سال جاری است که سرشماری نخست در بهار و همزمان با فصل زایش حیات وحش انجام شد.

صفی خانی اظهار کرد: نتایج این سرشماری در روند برنامه ریزی، تصمیم گیری و سیاستگذاری مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بسیار  موثر است.

وی با بیان اینکه «قوچ، میش ارمنی و سنجاب زمینی» گونه های خاص جانوری استان همدان  هستند، افزود: با پایان سرشماری در مناطق حفاظت شده استان همدان، سرشماری وحوش در مناطق شکار ممنوع نیز انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است که تاکنون ۴۰ گونه پستاندار، ۱۸۱ گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، ۳۹ گونه ماهی، چهار گونه دوزیست در آن شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha