۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84573031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه خبر از آموزش و پرورش کردستان

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84573031
سه خبر از آموزش و پرورش کردستان

سنندج- ایرنا- برگزاری هشتمین جشنواره الگوهای برتر درس تفکر و سبک زندگی، اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و برگزاری دهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی سه خبر کوتاه از آموزش و پرورش کردستان است.

به گزارش ایرنا، رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان گفت: جشنواره الگوهای برتر درس تفکر و سبک زندگی در راستای اجرای راهکار ۷-۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی‌های حرفه ای به شکل فردی و گروهی معلمان و همچنین تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی برگزار می‌شود.

بهرام اکبرزاده با بیان اینکه تمام دبیران درس تفکر و سبک زندگی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: در این جشنواره تدریس به ۲ روش حضوری (فیلم برداری از روند تدریس به مدت ۳۵ دقیقه) و غیرحضوری (فیلم برداری از روند تدریس به مدت ۲۵ دقیقه) انجام می‌شود.

وی حداکثر مهلت ارسال آثار به ادارات را تا ۳۰ دی و به دبیرخانه استانی تا ۲۰ بهمن اعلام کرد و اظهار داشت: ارتقا کیفی شیوه‌های تدریس مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر و سبک زندگی، ایجاد فضایی شاد و پویا جهت کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته دبیران با تکیه بر کاربست روش‌های تدریس فعال موثر از اهداف این جشنواره است.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان به موضوعات تخصصی این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: موضوعات در پایه هفتم شامل "سراب" و "سبک ارتباطی ما با دبیران چگونه است؟ " و در پایه هشتم "خط کشی"و "مهارت های زندگی موفق کدامند؟ " است.

اعلام برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری

رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: آیین‌های هفته پژوهش و فناوری ۲۰ الی ۲۵ آذر ۱۴۰۰ با شعار "پژوهش مدرسه ای، پشتیبان ایران قوی" در استان برگزار می‌شود.

حسن حیدری افزود: معرفی و تقدیر از پژوهشگران فرهنگی برگزیده استانی، انتخاب، معرفی و تقدیر از معلمان پژوهنده برگزیده استانی، انتخاب، معرفی و تقدیر از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و برگزیده استانی و انتخاب، معرفی و تقدیر از پژوهش سراهای برتر استان از برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: معرفی و تقدیر از دانشجو معلمان پژوهشگر برتر استان، معرفی، انتخاب و تقدیر از دانش‌آموزان پژوهشگر برتر و منتخب پژوهش سراهای استان و معرفی و تقدیر از همکاران فرهنگی فعال پژوهشی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان است.

رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش کردستان با اشاره به نواخته شدن زنگ نمادین پژوهش در یکی از مدارس منتخب مرکز استان در روز یکشنبه ۲۱ آذر اظهار داشت: به همین مناسبت نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی آموزش و پرورش استان نیز برگزار می شود.

وی اجرای تور پژوهشی و بازدید دانش‌آموزان از مراکز تحقیقاتی، علمی، پژوهشی و مهارتی و شناسایی و دیدار با چهره های فرهنگی و نامدار در حوزه پژوهش را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

حیدری یادآور شد: همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری، آیین تجلیل از دانش آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناوری برگزیده کشور،  امروز در تهران و در ادارات کل آموزش و پرورش استان ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شود.

برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه تحقیق و پژوهش را می‌توان مهم‌ترین و شاخص‌ترین ابزار پیشرفت هر جامعه دانست گفت: جامعه‌ای پویا و رو به رشد است که به پژوهش‌های بُنیادین در حوزه‌های مختلف توجه ویژه داشته باشد.

بهرام اکبرزاده افزود: بر همین اساس در راستای اعتلای فرهنگ تحقیق و پژوهش، شیوه‌نامه "جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی" که به صورت سالانه با هدف دستیابی به تجربه‌های زیسته و مستندسازی اندوخته‌های تربیتی معاونان و مربیان پرورشی، مشاوران، معلمان و مدیران مدارس برگزار می‌شود به تمام شهرستان‌ها و مناطق ارسال شده تا در اختیار تمام همکاران مربوطه قرار گیرد.

وی مهلت ارسال آثار را پایان دی ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: آثار ارسالی باید حداقل در چهار صفحه A۴  و حداکثر در ۶ صفحه A ۴، قلم  B nazanin، فونت ۱۴ در قالب word  و pdf باشد.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان همچنین به محورهای ارائه تجربه در این جشنواره نیز اشاره کرد و مدیریت و برنامه‌ریزی، تولید محصولات فرهنگی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، فرایند آموزش و کلاس‌داری، تعامل موثر و فعال با والدین و جلب مشارکت و ارتباط با جامعه محلی را از مهمترین محورهای جشنواره اعلام کرد.

وی افزود: تجارب برتر تربیتی و مشاوره‌ای یا همان پژوهش در عمل یکی از مهمترین و بهترین طرح‌های آموزشی و پژوهشی است که در سال‌های اخیر اجرایی شده است و امیدواریم با مشارکت فعالانه تمام افراد به این منظور نائل شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha