مدارس باید به سمت انجام مسوولیت اجتماعی پیش روند

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس باید به سمت مسوولیت اجتماعی پیش روند تا برکت آن در جامعه اسلامی گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در مراسم تقدیر از دانش آموزان دختر پژوهشگر به مناسبت هفته پژوهش افزود: پژوهشگران دختر برای رسیدن به دانش و علم و تلاش کردند و در امور علمی و پژوهشی سرآمد هستند.

وی ادامه داد: هفته پژوهش زمانی است که تفکر شود در تمامی نظام‌های آموزشی و پرورشی چه اقداماتی انجام شود. در حال حاضر در سطح سواد اسمی قرار داریم و دانشگاه‌ها و مراکزآموزشی، آموزش محور هستند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مرحله دیگری از سواد، مفهومی است که مدارس و مراکز آموزشی برای فهم بهتر به تحقیق و پژوهش می ‌پردازند.

نوری یادآور شد: مرحله بعد سواد، عملکردی است که بر این اساس دانشگاه‌های سطح یک تا سه کارآفرین نامیده می‌شوند و سطح بعدی، سواد چند بعدی است که علاوه بر اینکه آموزش می دهد، پژوهش می کند و به کارآفرین تبدیل می‌شود، در  راستای مسوولیت اجتماعی هم به کار بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه خیرین دارای مسوولیت اجتماعی هستند، گفت: مقام معظم رهبری ابتدای دهه ۸۰ بحث نرم افزاری و تولید علم را مطرح کردند و پس از آن جوانان به دنبال مسوولیت اجتماعی خود رفتند و پیشرفت‌های بسیاری برای کشور حاصل شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: براین اساس جوانان بسیاری در حوزه‌های هسته‌ای هم تلاش کردند و البته در زمانی کنار گذاشته شدند که قرار است دوباره به فعالیت خود ادامه دهند.

نوری همچنین در پایان این مراسم به خانواده‌های ۲ دانش‌آموز فوت شده در تصادف کرمانشاه تسلیت گفت.

در این مراسم، الهام یاوری رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز گفت: پرداختن به ابعاد فرهنگ ارزشمند است، بنابراین محصول تلاش‌های علمی ما برای همه افراد ارزشمند محسوب می‌شود و بیش از هر چیز دیگر با تلاش‌های انسانی مسیر به خوبی طی می‌شود.

مراسم تقدیر از دانش آموزان دختر پژوهشگر به مناسبت هفته پژوهش امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. 

به گزارش ایرنا، هفته پژوهش و فناوری از ۲۰ تا ۲۵ آذر ماه با شعار "پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید" برگزار می شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha