مدرسه باید به زیست بوم پژوهش و کارآفرینی تبدیل شود

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: پژوهش باید از دوران کودکی شکل گیرد و در نهایت مدرسه باید به یک زیست بوم پژوهش و کارآفرینی تبدیل شود. 

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری در مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی افزود: پایه ریزی پژوهش برای پیشرفت‌های علمی کشور ضرورت دارد.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ سال از تولید علم و جنبش نرم افزاری می گذرد. بر این اساس در این راه انسان‌هایی تربیت شدند که در حوزه پژوهش اقداماتی موثر انجام داده اند.

نوری با بیان اینکه انتقال دانش باید از سوی دانش آموزان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: پایه علم پژوهش است؛ بنابراین باید فرد را برای این امر آماده کرد.

وی تصریح کرد: مسیر پژوهش باید برای دانش آموزان فراهم شود؛ چرا که پژوهشگر بینای آگاه است که در این حوزه توانا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش‌آموز در یک کلاس درس با یک کتاب واحد مطلبی را نمی آموزد، بلکه در محیط یادگیری متنوع شکوفا می شود، در واقع دانش‌آموز پژوهشگر خودکنترل و مستقل است که در این صورت کیفیت آموزش نیز افزایش می یابد.

نوری خاطرنشان کرد: مدرسه، معلم، یادگیری و حتی مدیر مدرسه باید پژوهش محور باشند، مدیر پژوهش محور باید پژوهش را در مدرسه و محله ترویج دهد. این رویه باید در آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین شکل گیرد.

وی عنوان کرد: چهار مولفه برای ساختار پژوهش محور وجود دارد که بر این اساس یادگیری و تدریس محتوا باید پژوهشی باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در این مراسم به خانواده های ۲ دانش آموزان فوت شده در سانحه تصادف کرمانشاه در تصادف تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه هفته گذشته بر اثر تصادف یک دستگاه مینی بوس حامل دانش آموزان با یک دستگاه کمپرسی بنز در بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه  ٢ دانش آمو جان باختند و ١۶ نفر نیز مصدوم شدند.

آیین تجلیل از دانش آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده امروز در تالار فرهنگ در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha