شهرستان بستک به وضعیت زرد کرونایی بازگشت

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۷:۳۴
کد خبر: 84573727
شهرستان بستک به وضعیت زرد کرونایی بازگشت

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه به دلیل کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی ، وضعیت شهرستان بستک از آبی به زرد تغییر یافت.

دکتر فاطمه نوروزیان شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان بستک تنها به مدت یک هفته (هفته دوم آذرماه)در وضعیت آبی قرار داشت که این شرایط چندان پایدار نبوده و در حال حاضر در وضعیت زرد قرار گرفته است.

وی بیان داشت: شرایط در دیگر مناطق هرمزگان به نسبت پایدار است اما با توجه به شیوع سویه او میکرون در بسیاری از کشورها، باید خطر اوج گیری دوباره کرونا را جدی گرفته و پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی با حساسیت بیشتری رعایت شود.

نوروزیان تصریح کرد: براساس اطلاعات منتشر شده، قدرت سرایت او میکرون سه برابر سویه دلتا است و از همین رو باید در فضاهای بسته از دو ماسک استفاده کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: براساس نظر کارشناسان بهداشتی ، واکسیناسیون کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی به طور همزمان، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به این ویروس و کاهش علایم آن دارد و از همین رو از همه کسانی که تاکنون برای واکسیناسیون اقدام نکردند، خواستاریم هر چه سریعتر به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و واکسیناسیون را انجام دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: وضعیت استان از نظر شاخص واکسیناسیون بسیار خوب بوده اما هنوز هم حدود ۱۰۰ هزار نفر در استان برابر کرونا واکسینه نشدند که هر کدام از اینها می توانند عاملی برای اوج گیری کرونا باشند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون ۲۴۵۳ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند و هم اکنون نیز ۷۶ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند که ۹ نفر از آنها با وضعیت ناپایدار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر می باشند.

تاکنون ۲ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۴۶ دز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده است که یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۹۹۸ نفر دز اول، یک میلیون و ۱۶۴ هزار و۸۱۷ دز دوم و ۴۷ هزار و ۶۳۱ دز سوم را دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha