۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84573874
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روزانه تا۶۰ تن میوه در میدان بار بجنورد توزیع می شود

بجنورد- ایرنا- رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد گفت: روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن انواع میوه و صیفی‌جات در این شهر ۲۲۰ هزار نفری توزیع می‌شود و مشکلی در تامین میوه شب یلدا وجود ندارد.

امید فیروزه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره قیمت میوه و تره بار در بجنورد گفت: قیمت هندوانه در هفته اخیر روند رو به کاهش بوده و از ۱۳۰ هزار ریال در هر کیلوگرم اکنون به ۶۵ هزار تا ۸۵ هزار ریال رسیده است.

رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد افزود: قیمت سایر میوه ها هم کاهشی است و یا با ثبات همراه است.  

وی با بیان اینکه بیشتر نیاز های استان از محصولات داخل تامین می شود افزود: اکنون جز گوجه فرنگی و سیب زمینی، قیمت سایر میوه و تره بار ثبات دارد.  

رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد گفت: دلیل ثبات قیمت ها و یا کاهش آن، وضعیت اقتصادی مردم، کاهش میزان تقاضا به علت کاهش قدرت خرید است. 

از ۷۶‬ نوع محصول تولیدی بخش کشاورزی استان خراسان شمالی ۲۹ گونه آن باغی است که حجم سالانه تولید آن به تا حدود ۳۰۰ هزار تن می رسد که امسال تولیدات محصول باغی استان با ۵۰ هزار تن کاهش مواجه است.

هر ساله بین یک میلیون و ۳۰۰ تا ۱.۵ میلیون تن انواع محصول در استان خراسان شمالی تولید می شد که در سال زراعی ۹۸، ۷۱۷ هزار تن انواع محصول زراعی در استان تولید شده بود که خسارت های این بخش از ناحیه بارش باران، سیل و تگرگ و سرما باعث کاهش این میزان خواهد شد که هم اکنون در حال برآورد است.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی این استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.   بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.   

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha