۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84711329
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

روزانه تا ۵۰۰ تن میوه و تره با در میدان بار بجنورد توزیع می شود

بجنورد- ایرنا- رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد گفت: روزانه تا ۵۰۰ تن انواع میوه و صیفی‌جات در این شهر توزیع می‌شود و مشکلی در تامین تره بار وجود ندارد.

امید فیروزه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از تعطیلات نوروز بویژه در روزهای اخیر میزان بار وارد شده به این شهر به طور چشمگیری افزایش یافته و قیمت ها به طور چشمگیر کاهش یافته و غرفه داران به ضرر محصولات را عرضه می کنند.

وی افزود: قیمت گوجه فرنگی به ازای هر کیلوگرم به حدود ۳۰ هزار تومان رسید اما  اکنون به ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار تومان کاهش یافته است، قیمت این محصول تا ۲ هفته دیگر که گوجه فرنگی جیرفت وارد بازار می شود بیش از این میزان کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه قیمت میوه در بازار رو به کاهش است گفت: در روزهای اخیر روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن هندوانه، ۵۰ تن گوجه فرنگی و ۴۰ تن سیب زمینی وارد میدان بار بجنورد و توزیع می شود.

رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد افزود: قیمت برخی میوه ها از جمله سیب و پرتقال در روزهای اخیر ۳۰ درصد کاهش یافته است.  

از ۷۶ نوع محصول تولیدی بخش کشاورزی استان خراسان شمالی ۲۹ گونه آن باغی است که حجم سالانه تولید آن به تا حدود ۳۰۰ هزار تن می رسد که امسال تولیدات محصول باغی استان با ۵۰ هزار تن کاهش مواجه است.

هر ساله بین یک میلیون و ۳۰۰ تا ۱.۵ میلیون تن انواع محصول در استان خراسان شمالی تولید می شد که در سال زراعی ۹۸، ۷۱۷ هزار تن انواع محصول زراعی در استان تولید شده بود که خسارت های این بخش از ناحیه بارش باران، سیل و تگرگ و سرما باعث کاهش این میزان خواهد شد که هم اکنون در حال برآورد است.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی این استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.   بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.  

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha