عضو شورای شهر تهران بر تکمیل پروژه های ناتمام منطقه ۱۸ تاکید کرد

تهران- ایرنا - رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارشی از مشکلات منطقه ۱۸ شهرداری تهران در صحن شورا بر ضرورت تکمیل پروژه‌های ناتمام دستگاهها و نهادها در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی پیرهادی روز یکشنبه در جریان سی امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از منطقه ۱۸ شهرداری تهران، در این خصوص گزارشی ارایه کرد و گفت: وجود سطل زباله های فرسوده و قدیمی، آسفالت نامناسب، رسیدگی به طرح عقب نشینی املاک، مشکل روشنایی در بوستان ها و مشکلات زیباسازی سطح شهری در محلات، از مشکلات این منطقه است.

وی افزود: بازنگری در طرح تفصیلی به ویژه در بافت فرسوده، ترمیم و اصلاح نهر آب‌های موجود و توقف تکمیل باغ راه حضرت فاطمه(س) محله تولید دارو از دیگر مشکلات این منطقه است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات درمانگاه معلم در محله فردوس در منطقه ۱۸ گفت: این درمانگاه ۶ هزار متر مربع وسعت دارد و این پروژه با تغییر کاربری ساختمان سابق کاوشکده معلم در حال احداث است که به دلیل مشارکت نداشتن بخش خصوصی برای ادامه اجرا، پروژه متوقف شده است.

عضو شورای تهران با اشاره به بازدید از بوستان مدافعان سلامت محله امام خمینی(ره) و مشکلات روشنایی این بوستان نیز افزود: جنب این بوستان گودی وجود دارد که متعلق به بنیاد شهید است و در جنب این بوستان نیز چند سازه اسکلت بتنی متعلق به بانک شهر می باشد که ۱۵ سال نیمه ساخته رها شده است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به بازار آهن در این منطقه گفت: دپوی آهن آلات و کارگاه های آهن نزدیک بافت شهری و بافت فرسوده از جمله مشکلات مشهود در این محدوده است.

وی، کندی اجرای پروژه شهید بروجردی محله سعید آباد را از دیگر مشکلات منطقه دانست و افزود: پروژه شامل ۲ قطعه؛ قطعه شماره یک حد فاصل میدان جانبازان تا اتوبان تهران ساوه به طول ۳/۷ کیلومتر و قطعه شماره ۲ حد فاصل خیابان بهار تا میدان جانبازان بطول یک کیلومتر است که در حال حاضر قطعه یک در حدود ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیرهادی، وجود شن چاله مجاور رودخانه کن را از دیگر موارد مورد توجه در منطقه ۱۸ عنوان کرد و افزود: منطقه ای به وسعت ۲۹۱ هکتار در موقعیت مابین رودخانه کن، جنوب بزرگراه فتح، غرب بزرگراه شهید بروجردی، شمال بزرگراه آزادگان به دلیل فعالیت استحصال معادن شن و ماسه تبدیل به شن چاله ای به عمق متغیر بین ۵۰ تا ۹۰ متری شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود، خطرات ناشی از وجود این شن چاله در سه حوزه قابل دسته بندی است؛ گفت: خطرات ناشی از تجاوز گود به حریم و بستر رودخانه کن و احتمال وقوع رانش گسترده در محدوده ای به شعاع حداقل ۱۰۰ متر در صورت وقوع سیلابهای با دوره بازگشت ۱۰۰ ساله و بالاتر در محدوده موردنظر که خطر بالقوه ای برای محدوده بزرگراه فتح و راه آهن تهران جنوب است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: خطرات ناشی از گودبرداری عمیق پایدارسازی نشده برای محدوده مسکونی غرب گود موردنظر، خطرات ناشی از گودبرداری عمیق پایدارسازی نشده در ضلع جنوبی گود موردنظر برای باند کندروی بزرگراه شهید بروجردی و پل های تقاطعی بزرگراه با رودخانه کن، مشهود است.

 وی با اشاره به بازدید از گاراژ نوجوانی محله صاحب الزمان(عج) به مساحت ۵۶ هزار و ۲۵۰ متر مربع، فروش اموال سرقتی، بروز حریق و آتش سوزی، آسیب های اجتماعی، مزاحمت های صوتی برای مالکان شهرک های مجاور، ایجاد نابسامانی در چهره شهر را از مشکلات این گاراژ دانست.

پیرهادی با ارایه پیشنهاداتی برای رفع مشکلات اظهار داشت: ضروری است ساز و کار منسجمی برای رفع مشاغل و صنایع مزاحم و تعیین ضمانت اجرایی آرای بند ۲۰ سنواتی و در صورت لزوم اخذ دستور قضایی در بازه زمانی معینی انجام شود.

وی ادامه داد: نهادها و دستگاه های مختلف دارای املاک و مستغلات در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران هستند که پیگیری نکردن پروژه های ناتمام آن ها در سطح مناطق، سبب ایجاد معضلاتی شده که ضروری است با ایجاد فرایند منسجم و مشخص نسبت به حل و فصل این مشکلات و تعیین تکلیف پروژه ها اقدام جدی بعمل آید.

منطقه ۱۸ تهران با وسعت بیش از ۸۸ کیلومتر مربع بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دارای ۴۴۴ هزار و ۸۸۶ نفر جمعیت، معادل ۱۳۰ هزار و ۴۰۵ خانوار است، این منطقه در مجموع دارای پنج ناحیه داخل و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۱۸ محله است و از نظر جمعیتی در رتبه ششم شهر تهران قرار دارد.

این منطقه از شمال به منطقه ۱۹ و ۲۱، از غرب به محدوده شهریار و شهر قدس، از جنوب به منطقه ۱۹ و چهاردانگه و از شرق به منطقه ۱۷ و ۱۹ محدود است.

 محلات ولیعصرشمالی، بهداشت، تولید دارو، فردوس، ولیعصر جنوبی، صادقیه ، شهید رجایی، صاحب الزمان(عج)، یافت آباد شمالی،یافت آباد جنوبی، امام خمینی(ره)، شمس آباد، شادآباد، سعید آباد، هفده شهریور، خلیج فارس شمالی، خلیج فارس جنوبی، نوروزآباد در این منطقه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha