وزنه‌برداری‌ قهرمانی جهان؛ نخستین نماینده ایران اوت کرد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی جهان در حرکات یک ضرب اوت کرد و به دلیل مصدومیت در رقابتهای حرکت دو ضرب نیز حضور نخواهد یافت.

به گزارش ایرنا، مسابقات گروه B دسته ۸۱ کیلوگرم از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (یکشنبه) آغاز شد و «مرتضی بیگلری» نماینده ایران در این دسته حضور داشت. کادر فنی برای نخستین حرکت بیگلری وزنه ۱۴۶ کیلوگرم را درخواست داد که وی موفق به مهار آن نشد. او در تلاش دوم و سوم نیز موفق به مهار این وزنه نشد.

بیگلری برای حرکت دوضرب مسابقات به روی تخته نیامد و از ادامه مسابقات انصراف داد. انصرافی که موجب شد تا هیچ رکوردی در سه حرکت به نام وی ثبت نشود. کانال خبری فدراسیون وزنه‌برداری دلیل این انصراف را مصدومیت اعلام کرده است.

مسابقات گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم عصر امروز (یکشنبه) پیگیری می‌شود. میرمصطفی جوادی نماینده ایران در این دسته است. 

براساس استارت لیست رقابت‌ها، جوادی نماینده ایران با رکورد ورودی ۳۶۲ کیلوگرم در جایگاه دوم دسته ۸۱ کیلوگرم قرار دارد. در این دسته برایان کارواخال از کلمبیا با رکورد ورودی ۳۶۵ کیلوگرم در صدر قرار گرفته است. وی مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

رکورد دسته ۸۱ کیلوگرم مردان در یک‌ضرب متعلق به لی دا یین از چین است. این وزنه‌بردار چینی موفق شده است که ۱۷۵ کیلوگرم را در یک‌ضرب مهار کند. وی این رکورد را در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا در ازبکستان به ثبت رساند.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از روز شانزدهم آذرماه شروع و تا ۲۶ این ماه ادامه دارد. در این دوره از مسابقات ۴۳۲ وزنه‌بردار (۲۴۵ مرد و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن) حضور دارند. این مسابقات در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود.

مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، الناز باجلانی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد  دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

برنامه رقابت نمایندگان ایران به شرح زیر است (ساعت مسابقات به وقت ایران است):

یکشنبه ۲۱ آذر: دسته ۸۱ کیلوگرم مردان ساعت ۱۷:۳۰

دوشنبه ۲۲ آذر: دسته ۸۹ کیلوگرم مردان ساعت ۱۴:۳۰

سه شنبه ۲۳ آذر: گروه B دسته ۷۶ کیلوگرم زنان ساعت ۹:۳۰ / دسته ۹۶ کیلوگرم مردان ساعت ۱۴:۳۰

چهارشنبه ۲۴ آذر: دسته ۸۱ کیلوگرم زنان  ساعت ۱۴:۳۰/ دسته ۹۶ کیلوگرم مردان ساعت ۱۷:۳۰

پنجشنبه ۲۵ آذر: گروه B دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان ساعت ۹ / دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردان  ساعت ۱۴:۳۰ / دسته ۸۷ کیلوگرم زنان   ساعت ۱۷:۳۰

جمعه ۲۶ آذر: دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم مردان  ساعت ۱۴:۳۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha