آموزش و پرورش استثنایی ۱۲ هزار معلم کمبود دارد

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه اکنون ۲۴ هزار معلم در مدارس استثنایی کشور تدریس می کنند، گفت: این مجموعه آموزشی به ۱۲ هزار معلم دیگر هم نیاز دارد.

سیدجواد حسینی روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح خوابگاه دخترانه استثنایی بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر چند در شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب شده است که ۱۲ هزار معلم این حوزه تامین شود اما آموزش و پرورش سالانه تنها ۱۰ درصد استخدامی خود را به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص می دهد.

وی با اشاره به افزایش ۴۲ برابری اعتبار سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در سال جاری نسبت به پارسال گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس تاکنون  ۱۶ میلیارد تومان به استان‌ها بابت این موضوع تخصیص داده شده است.

وی گفت: ۵۰ درصد ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیاز های ویژه را این سازمان پرداخت می کند و در برخی موارد ۷۰ درصد و 30 درصد دیگر نیز از طریق شورای اسلامی شهر و استانداری ها پرداخت  می شود.

وی گفت: در تلاش هستیم تا در این خصوص خانواده ها هزینه کمتری پرداخت کنند.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: نیکوکاران برای خرید وسایل توانبخشی در سال گذشته ۱۴۵ میلیارد تومان کمک کردند که سهم خراسان شمالی از این رقم ۲ میلیارد تومان بوده است.

حسینی اظهار داشت: امسال نیز ۲ میلیارد ریال در همین رابطه اختصاص می یابد تا در این خصوص اعتبارات به طور کامل پرداخت شود.

وی افزود: همچنین خدمات حمایتی از ۱۶ قلم به ۱۹ قلم افزایش یافته است و تعرفه های آن ها نیز از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش داده ایم. 

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هم اکنون ۶۰ مرکز مشاوره در سطح کشور و ۲ مرکز در خراسان شمالی فعال هستند.

وی گفت: هم اکنون ۴۰ سالن ورزشی مدارس استثنایی فعال است و در مجموع سرانه فضای ورزشی ۲.۹۹ متر مربع است.

حسینی گفت: حدود ۳۰۰ سالن ویژه استفاده دانش آموزان استثنایی در کشور  شناسایی شده که می‌تواند برای این موضوع مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: برای توسعه این حوزه نیازمند ورود خیران هستیم تا سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای گسترش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha