۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84574585
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

درخشش غرفه فرهنگی ایران در جشنواره بین المللی نیروهای مسلح در پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - جشنواره بین المللی فرهنگ، غذا و صنایع دستی به همت دانشگاه دفاع ملی ارتش پاکستان با همکاری وابستگان نظامی کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر «اسلام‌آباد» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشنواره بین المللی فرهنگی و صنایع دستی کشورهای جهان با مشارکت وابستگان دفاعی و دانشجویان نظامی از ‌کشورهای مختلف از جمله دفتر وابسته نظامی در سفارت ایران و دانشجوی نظامی ایران در دانشگاه مذکور روز یکشنبه در محوطه دانشگاه دفاع ملی برگزار شد.

در جشنواره امسال، ۲۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، استرالیا، اندونزی، مصر، اردن، بنگلادش، آمریکا و انگلستان حضور داشتند.

این نمایشگاه با حضور ژنرال «نُعمان محمود» رئیس دانشگاه دفاع ملی پاکستان و همسرش افتتاح شد و آنان پس از بازدید از غرفه ایران و جذابیت های هنری و فرهنگی ایرانی، از تلاش های سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی کشورمان در پاکستان برای راه اندازی غرفه فرهنگی ایران تقدیر کردند.

در این نمایشگاه که با مشارکت سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام آباد راه اندازی شد، خوراکی های ایرانی نظیر «کشک و بادمجان، کباب ایرانی، شله زرد و انواع خورش های ایرانی» به بازدیدکنندگان نمایشگاه عرضه شد.

این نمایشگاه همچنین برخی از صنایع دستی ایران نظیر «حصیربافی، فرش ایرانی، ترمه بافی و میناکاری» به بازدیدکنندگان نمایشگاه عرضه شد و بازدیدکنندگان نیز با جاذبه های گردشگری و تاریخی کشورمان در شهرهای مختلف آشنا شدند.

«محمد سرخابی» معاون سفیر ایران و «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در پاکستان نیز با حضور در نمایشگاه فرهنگی و صنایع دستی، از غرفه ایران بازدید کردند. 

ضیافت ناهار به میزبانی ریاست دانشگاه دفاع ملی پاکستان نیز با حضور نمایندگان کشورهای حاضر از جمله سرهنگ قنبرپور وابسته نظامی ایران در پاکستان در حاشیه نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

درخشش غرفه فرهنگی ایران در جشنواره بین المللی نیروهای مسلح در پاکستان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha