۲۰۰ مادر باردار واقع در روستاهای صعب العبور سردشت شناسایی شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۲۰۰ مادر باردار واقع در مناطق و روستاهای صعب العبور با پیش بینی زمان زایمان اواخر پاییز تا بهار سال آینده شناسایی شدند.

داوود آتشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لیست تمامی مادران باردار شهرستان سردشت برای برنامه ریزی جهت ارایه خدمات در فصل سرما و همچنین مناطق سخت گذر تهیه شده که از مجموع هزار و ۱۸۸ مادر باردار ۲۰۰ مادر در مناطق دورافتاده و مسیر ناهموار قرار دارند.

وی ادامه داد: زمان تقریبی زایمان مادران باردار شناسایی شده از اواخر پاییز امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده است که با هماهنگی های انجام شده مراقبت و پیگیری وضعیت درمانی آنها تحت نظارت خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: هماهنگی های لازم با ادارات راهداری برای اولویت بندی روستاهای دارای مادر باردار پر خطر جهت بازگشایی راه های مواصلاتی در زمان بارش های شدید انجام گرفته است.

وی مراقبت های واحدهای بهداشتی را در سه بخش مراقبت های دوران پیش از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان عنوان کرد و گفت: بانوان می توانند برای برخورداری از مراقبت های بهداشتی یاد شده به واحدها و مراکز بهداشتی سردشت مراجعه کنند.

سردشت با ۹۰ هزار نفر جمعیت جز شهرهای مرزی کشور بوده و دارای آب و هوای کوهستانی و مناطق صعب العبور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha