حسین مدرسخیابانی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سیستان و بلوچستان استانی تجاری بوده و بزرگترین قابلیت این استان در حوزه مرزهاست از اینرو تلاش کردیم تمامی گذرگاههای مرزی را باز و فعال کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هماینک فعالیت کولبری در مرزهای میرجاوه ، ریمدان و گمشاد در حال انجام است و طرف مقابل هم آنها را به عنوان مرز رسمی پذیرفته است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه اندازی مرز آب و خاکی پسابندر در برنامه است و به سرعت افتتاح خواهد شد تصریح کرد: برای مرز میلک طرحهای توسعه خوبی داریم که راه اندازی بازارچه خردهفروشی در این مرز از جمله آنهاست.
وی بیان کرد: اعتقاد ما این است که با بازگشایی و تقویت زیرساختهای گذرگاههای مرزی میتوانیم به سرعت صادرتمان را به پاکستان و افغانستان که ۲ شریک تجاری مهم این منطقه هستند به راحتی به ۲ برابر افزایش دهیم.
مدرس خیابانی اظهارداشت: وجود بندر چابهار یکی از ویژگی های منحصر به فرد سیستان و بلوچستان است که به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران فازهای پشتیبانی و اجرایی آن به سرعت در حال اجراست.
وی تاکید کرد: تلاش میکنیم که بندر چابهار به سومین قطب تجاری تبدیل شود و از الزامات آن اتصال خط آهن است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اتصال خط آهن جزو پروژههای زیربنایی سیستان و بلوچستان در مصوبات سفر رییس جمهوری قرار گرفته است گفت: بندر چابهار پروژهها و طرحهای توسعه خیلی خوبی دارد.
وی با بیان اینکه در بندر چابهار در هفته اخیر سیلو راه اندازی شده و مخازن و انبارهای متعددی از کالاهای اساسی در حال شکلگیری است افزود: منطقه آزاد چابهار یک پتانسیل واقعی بوده و معتقدیم که دروازه توسعه استان و حتی کشور است.
مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه در منطقه آزاد چابهار تکمیل و راه اندازی فولاد مکران در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: براساس قول سرمایه گذاران مربوطه فاز نخست این مجتمع فولادی تا سال آینده راهاندازی می شود.
وی بااشاره به حضور شرکت ذوب آهن اصفهان در استان گفت: تفاهم نامه فعالیت این شرکت در منطقه آزاد چابهار امضا شده و قرار است بزودی سرمایه گذاریها آغاز شود.
نظر شما