تجمیع اعتبارات سفرهای استانی و چند دستگاه در بودجه نهاد ریاست جمهوری

تهران- ایرنا- رییس سازمان برنامه و بودجه درباره شبهه افزایش چند برابری بودجه نهاد ریاست جمهوری، گفت: این رقم شامل تجمیع ردیف‌هایی مثل معاونت حقوقی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ردیف‌های دیگر بوده و با توجه به این موضوع بودجه نهاد ریاست جمهوری کاهشی بوده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سید مسعود میرکاظمی» امروز در نشستی خبری افزود: جمع ردیف‌های فوق یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری است که این رقم در بودجه سال ۱۴۰۱ به کمتر از ۱۵۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به  غرض‌ورزی بانیان وضع موجود، ادامه داد: در دولت قبل وزرا نمی‌توانستند رییس دولت را ببینند اما در این دولت کدام جمعه بوده که دولت و شخص رییس‌جمهوری سفر استانی یا دیدار نداشته باشند.

وی تاکید کرد: علاوه بر کنترل و کاهش هزینه‌های جاری بخشی از همین بودجه هم برای حل مشکلات مردم، شهرها و روستاها در سفرهای استانی مصرف خواهد شد.

معافیت‌های مالیاتی برای تولید
میرکاظمی به موضوع درآمدهای مالیاتی نیز اشاره کرد و گفت: درآمدهای مالیاتی سال آینده بین ۴۰ تا ۴۴ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی خواهیم داشت.  
وی افزود: البته پیش بینی ما این است که ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شود که این رقم بیشتر از آن چیزی است که در لایحه دیده شده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: در بودجه سال آینده معافیت‌های مالیاتی برای تولید در نظر گرفته شده است. برای نمونه مالیات کسب و کارهایی که از کرونا آسیب دیده‌اند حدود ۵ درصد بخشوده می‌شود.  
معاون رییس جمهور با بیان اینکه خط قرمز ما افزایش پایه پولی و حجم نقدینگی است، اظهار داشت: تا جایی که امکان داشته ما بودجه را بدون کسری بسته‌ایم و شرایط درآمدها را کمتر از حد واقعی در نظر گرفته‌ایم. در مورد اوراق نیز میزان انتشار آن را نسبت به امسال کاهش داده‌ایم.  
وی اظهار داشت: سال آینده باید بین ۱۷۳ تا ۱۷۵ هزار میلیارد تومان اوراق گذشته را تسویه کنیم. اگر ضرورتی پیش بیاید می‌توان اوراق بیشتری منتشر کرد. این ظرفیت را در بخش اوراق در نظر داشته‌ایم که اگر درآمدهای نفتی به هر دلیلی کاهش پیدا کرد بتوانیم برای جبران کسری از فروش اوراق استفاده کنیم. اما پیش بینی ما این است که بودجه، واقعی بسته شده و مشکلی پیش نخواهد آمد. ما اقتصاد را به نتیجه مذاکرات گره نزده‌ایم و بودجه را با فرض تداوم شرایط فعلی بسته‌ایم.  
وام ازدواج حذف نشده است
میرکاظمی در مورد وام ازدواج نیز گفت: این وام نه تنها حذف نشده بلکه ما برای حمایت از جوانی جمعیت حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha