نظام آموزشی کشور باید به سمت مدل سکویی حرکت کند

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت تحول نظام آموزشی همسو با تحول دیجیتالی در دنیا و حرکت به سمت مدل سکویی (پلتفرمی) تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علمی کاربردی، افزود: عصر امروز که پساصنعتی نامیده می‌شود،  مبتنی بر فضای مجازی است و این فضا دارای ویژگی‌هایی نظیر جهانی شدن، شبکه ای بودن، کلان داده و هوش مصنوعی است و آینده دنیا با این ویژگی‌ها ترسیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این عصر، با ادغام کالا و خدمات، اقتصاد خدماتی در سطح جهانی شکل گرفته است، گفت: پیش تر دانشگاه به دنبال تعلیم بود اما امروزه نگاه دانشگاه باید اقتصادی باشد تا نقش دانشگاه‌های علمی کاربردی با اهمیت تر جلوه کند.

فیروزآبادی تاکید کرد: دانشگاه پیش تر فناورانه و مبتنی بر تکنولوژی و نظام آموزشی نیز دارای سیستم نوآوری بود اما امروزه در دانشگاه های نسل ۴، مباحث استارتاپی و شرکت‌های کوچک زودبازده مطرح شده است که البته در این حوزه در کشور بیشتر مهاجرت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید نت وندان بر روی سکوهای ایرانی افزایش یابد، افزود: صاحبان سکوهای ایرانی چنانچه فعالیت خود را در سطح جهانی گسترش دهند،  شاهد قلمروسازی خواهیم بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه سیاست دنیا به سمت ایجاد بازارهای جدید و اشتغال زایی در کنار افزایش جمعیت پیش می رود،  افزود: جوامع امروز به دنبال اقتصاد خدماتی، نوآورانه با مدل استارتاپی است، به نحوی که بازاریابی هدفمند برای اقوام، سنین و ذائقه‌های متفاوت در سطح جهانی و به صورت شبکه ای شکل بگیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اقتصاد سکویی (پلتفرمی) در جهان، گفت: اقتصاد سکویی به دنبال کاهش نقش دولت‌ ها و مدیریت بی‌واسطه بر بازار جهانی است و در دانشگاه‌های دنیا نیز نظام آموزشی سکویی شکل گرفته بنابراین نظام دانشگاهی کشور نیز باید به این سمت حرکت کند.

وی با اشاره به نیاز کشور به مشاغلی نظیر امنیت سایبری و بازی سازی، تاکید کرد: مرکز ملی فضای مجازی آمادگی دارد تا با دانشگاه‌ها برای نیازسنجی و ایجاد رشته های کاربردی همکاری کرده و در صورت نیاز، سندی به تصویب نهایی شورای عالی فضای مجازی کشور برساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha