بیش از ۴ هزار نفر در استان بوشهر آزمایش اچ.آی.وی دادند

بوشهر- ایرنا- کارشناس برنامه کنترل اچ.آی.وی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در طول چهار هفته از راه اندازی کمپین " من هم ازمایش اچ.آی.وی می‌دهم" چهار هزار و ۱۶۳ نفر در استان آزمایش ایدز دادند.

به گزارش ایرنا، فاطمه برنجن روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کمپین اطلاع‌رسانی ایدز امسال به مدت یک ماه از تاریخ ۲۰ آبان لغایت ۲۰ آذر با فعالیت‌های مختلف در دو محور "تقویت فعالیت‌های روتین و پایگاه‌های موقت به‌صورت ثابت یا سیار" در تمام شهرستان‌های استان با همکاری اداره کل بهزیستی و زندان‌های استان راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۱۸ نفر در فعالیت‌های روتین و هزار و ۱۴۵ نفر در پایگاه‌های موقت مورد انجام تست اچ.آی.وی قرار گرفتند.

کارشناس برنامه کنترل اچ.آی .وی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: از این تعداد آزمایش تعداد ۱۰ نفر بیمار مثبت اولیه شناسایی شد که پس از انجام آزمایش‌های تأییدی با الیزای نسل چهار طبق الگوریتم تشخیص تاکنون پنج نفر آنان مثبت قطعی شدند.

برنجن افزود: بیماران شناسایی شده برای دریافت مراقبت و درمان به مراکز مشاوره بیماری‌ها معرفی می‌شوند تا با دریافت داروهای ضد ویروسی مراقبت و درمان و از کیفیت زندگی بهتری برخوردار شوند.

این کارشناس اچ.آی.وی گفت: هرچند کمپین اطلاع رسانی اچ. آی. وی به پایان رسیده ولی فعالیت‌های تشخیص همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود مردم در کمپین "من هم آزمایش اچ.آی.وی می‌دهم" به ما بپیوندند.

برنجن اظهار کرد: تشخیص اچ.آی.وی تنها با یک قطره خون از انگشت دست به‌صورت محرمانه، بدون ذکر نام و مشخصات فردی، رایگان و کمتر از ۲۰ دقیقه در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی، بیمارستان‌ها، مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با انجام آزمایش اچ.آی.وی از وضعیت سلامت خود مطلع شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha