پرونده های قاچاق ورودی به تعزیرات آذربایجان غربی ۱۰ درصد بیشتر شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات قابل توجه این دستگاه با همراهی نهادهای دیگر در راستای حمایت از تولید داخل و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: پرونده های ورودی قاچاق به این نهاد طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

حسین نجف زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال چهارهزار و ۱۹۳ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز به شعب مختلف تعزیرات آذربایجان غربی وارد شده است.

وی اضافه کرد: ۹۹.۵ درصد پرونده های ورودی در این مدت شامل چهار هزارو ۱۷۱ پرونده به این نهاد در حوزه قاچاق در آذربایجان غربی رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد : همچنین در این مدت فقط ۲۲ پرونده شامل نیم درصد کل آنها مختومه نشده و در مسیر رسیدگی است.

نجف زاده بیان کرد: قاچاقچیان کالا در آذربایجان غربی طی امسال به پرداخت ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند.

وی اظهار داشت: قاچاق کالاهایی نظیر سیگار، سوخت، البسه، طلا و زیورآلات، لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی از جمله مهمترین پرونده‌های قاچاق طی این مدت در آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: میزان جریمه‌های در نظر گرفته شده برای این متخلفان علاوه بر کالاهای ضبط شده از آنان بوده که این کالاها نیز میلیاردها ریال قیمت‌گذاری شده‌است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق است و سالانه صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می‌شود.

تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، تخلفات بهداشتی، درمانی، کالایی و خدماتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha