نماینده مجلس: استقلال مالی و اداری دانشکده‌های علوم پزشکی حفظ شود

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر با تاکید بر حفظ استقلال مالی و اداری دانشکده‌های علوم پزشکی در سطح کشور، گفت: در حرکتی رو به عقب ردیف‌های بودجه دانشکده‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها در دانشگاه‌های‌ مرکز استان‌ها تجمیع شده بود، اما پیگیری‌ها نتیجه داد و این تصمیم لغو شد. 

«علی علیزاده» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تجمیع بودجه دانشکده‌ها در مراکز استان‌ها خلاف توزیع عادلانه خدمات درمانی است و تمرکززایی را در پی خواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه این تجمیع موجب تحمیل بار کاری اضافی به دانشگاه‌های مراکز استان‌ها می‌شود، اضافه کرد: این طرح در صورت اجرا می‌توانست از برخورداری ساکنان مناطق محروم از خدمات درمانی مطلوب نیز جلوگیری کند. 

وی با تاکید بر دسترسی عادلانه به خدمات درمانی و آموزشی در مناطق محروم، بیان کرد: با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه به تبعات این تصمیم اشاره کردم و خوشبختانه با موافقت ایشان، تصمیم قبلی لغو و استقلال مالی اداری دانشکده‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها از جمله دانشکده علوم پزشکی مراغه حفظ شد تا زمینه برای شکوفایی آنها در آینده هموارتر باشد.

به گزارش ایرنا چندین سال قبل و با اختصاص ردیف بودجه مستقل به دانشکده علوم پزشکی مراغه، امیدواری ساکنان این شهرستان برای ارتقای آن به دانشگاه افزایش یافته بود و بی‌شک تجمیع ردیف‌های بودجه دانشکده‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها در دانشگاه‌های‌ مرکز استان‌ها به عنوان یک گام رو به عقب، می‌توانست بازتاب منفی در افکار عمومی منطقه داشته باشد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha