۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84576594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقوط ارزش سهام شرکت های روسی بر اثر کرونا

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبر: 84576594
سقوط ارزش سهام شرکت های روسی بر اثر کرونا

مسکو - ایرنا - ارزش سهام بسیاری از شرکت های روسی در بورس سهام مسکو بر اثر انتشار اخبار مربوط به شیوع سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون بشدت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسیه از جمله شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ امروز سه شنبه اعلام کردند: بورس سهام مسکو به نام «ماسکوفسکی بیرژی» بامداد امروز کار خود را با سقوط ارزش سهام شرکت های روسی آغاز کرد.

بیشترین سقوط سهام در بورس مسکو، در مورد شرکت دولتی گازپروم گزارش شده است که با سرمایه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار بزرگترین شرکت تولید کننده گاز جهان است.

ارزش سهام گازپروم، در آغاز معاملات بورس سهام مسکو ۸ درصد کاهش یافت و سپس سقوط ان تا بیش از ۱۰ درصد هم گزارش شد.

ارزش سهام شرکت سرمایه گذاری روسی «ای ف کا سیستما» و شرکت تولید کننده آلومینیوم روسیه موسوم به «روس آل» در «ماسکوفسکی بیرژی» هم بترتیب ۹.۹ درصد و ۹.۱ درصد کاهش یافت.

سهام شرکت تولید کننده نیکل «نور نیکل» ۹.۵ درصد و «ان.ال.ام.کا» ۹.۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش رادیو اکو مسکو، شاخص بورس اوراق بهادار مسکو «ماسکوفسکی بیرژی» حدود ۶.۵ درصد کاهش یافت.

شاخص بورس اوراق بهادار در مرکز دیگر بورس خرید وفروش اوراق بهادار مسکو به نام «ار.ت.اس» هم ۲.۲۶ درصد کاهش یافت و به ۱۵۷۵.۸۷ واحد رسید. 

بر اساس این گزارش، کارشناسان علت سقوط شدید ارزش سهام در روسیه را افزایش تهدیدهای ژئوپلیتیکی در رابطه با همه گیری سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون عنوان می کنند.

خبرگزاری پرایم روسیه نیز سقوط ارزش سهام را با آغاز روند کاهش ارزش نفت در بازار جهانی عنوان کرد و خاطرنشان کرد که امروز بهای نفت برنت با ۰.۴ درصد کاهش به ۷۴.۱ دلار برای هر بشکه رسید.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha