۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84577110
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۳ درصد زمین‌های ملی بردسکن درخراسان رضوی کانون بحرانی فرسایش بادی است

مشهد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن در استان خراسان رضوی گفت: از مجموع ۶۹۰ هزار هکتار زمین ملی این شهرستان ۱۶۰ هزار هکتار بیابان و کانون بحرانی فرسایش بادی است که ۲۳ درصد زمینهای ملی را شامل می‌شود.

حمیدرضا اقبالی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار زمین ملی ۴۵۰ هزار هکتار مرتع و ۲۸ هزار هکتار آن جنگل های تاغ است.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات جوی، اجرای پروژه های آبخیزداری می‌تواند در تغذیه سفره های زیرزمینی نقش موثر داشته باشد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: تاکنون در ۲۳ نقطه از این شهرستان سازه‌های آبخیزداری اجرا شده که حجم این تعداد سازه بیش از ۲ میلیون مترمکعب است و ۸۰ درصد آنها نیازمند اعتبار هستند.

وی افزود: شهرستان بردسکن از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه منابع طبیعی و گیاهان دارویی برخوردار است بطوری که بیش از ۷۰ نوع گیاه دارویی در این شهرستان وجود دارد.

اقبالی تشکیل مجمع خیرین آب را در حوزه منابع طبیعی این شهرستان ضروری دانست و ادامه داد: در اجرای پویش بذرکاری و نهالکاری نیز برنامه ریزی های متنوعی در این شهرستان انجام شده است.

وی گفت: در پویش بذرکاری ۹ گروه هدف شناسایی شده که در ۹ نقطه شهرستان با توجه به سازگاری آن مناطق بذرهای بنه، بادامشک و ویتکس در آنها کاشته می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن با بیان اینکه این اداره از نظر ترویج فرهنگ منابع طبیعی به عنوان پیشگام در کشور انتخاب شده است، مهم ترین مشکل آن را وجود متخلفان و قاچاقچیان چوب و زغال دانست و افزود: با فرهنگ سازی  در این حوزه ۹۰ درصد تخلفات و قاچاق چوب و تولید زغال در این شهرستان کاهش یافته است.

بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha