۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 1061
کد خبر: 84577115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در کمیسیون انرژی تصویب شد

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در کمیسیون تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصطفی نخعی با تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز درخواست علیرضا ورناصری و ۳۵ نفر از نمایندگان برای تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در دولتهای یازدهم و دوازدهم مطرح شد و پس از رای‌گیری این تحقیق و تفحص به تصویب کمیسیون رسید.

نخعی یادآور شد: این تقاضا برای قرار گرفتن در دستور کار به هیات رییسه ارجاع خواهد شد.  

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، عدم انجام اقدام موثر برای تولید برق، عدم تهیه طرح جامع انرژی، عدم افزایش توان برق تا ۲۵هزار مگاوات، عدم تشکیل بازار منطقه‌ای برق و... از دلایل مهم این تحقیق و تفحص است.

نخعی همچنین با اشاره به حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در نشست روز امروز کمیسیون گفت: در نشست امروز وزیر نیرو به سوالات پنج نفر از نمایندگان پاسخ داد  و نمایندگان قانع شدند.

وی اضافه کرد: «ابراهیم رضایی» نماینده دشتسان درخصوص اینکه چه اقدامی برای تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب در وزارتخانه انجام شده است؟ سوال خود را مطرح کرد و مقرر شد اقدامات عملی وزارتخانه به صورت مکتوب در اختیار وی قرار گیرد.

نخعی اضافه کرد: در ادامه «کمال حسین‌پور» نماینده پیرانشهر و سردشت درخصوص تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سراسر کشور و عملکرد وزارت نیرو در این زمینه سوالاتی را مطرح کرد که پس از استماع توضیحات وزیر مقرر شد در جلسه‌ای ویژه این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با اشاره به سوال «حسین گودرزی» نماینده دورود و ازنا درخصوص عدم آغاز عملیات اجرایی سد ماربره استان لرستان سوالاتی مطرح کرد. به گفته وی مطالعات این سد در سال ۸۳ به تمام رسیده است و  مقرر شد وزارت نیرو برای اتمام این سد ردیف ملی بگیرد.

وی همچنین درباره سوال «جعفر قادری» نماینده مردم شیراز از وزیر نیرو گفت: سوال وی مبنی بر این بود که چرا تعرفه‌ خرید برق از نیروگاه‌های کارکرده و نو با هم متفاوت است که مقرر شد؛ این موضوع در جلسه دیگری با حضور نماینده سوال‌کننده بررسی شود.

نخعی درباره  سوال  علیزاده نماینده مراغه درخصوص علت تعلل در اجرای احکام قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ مربوط به وزارت نیرو  اظهار داشت: پس از استماع پاسخ‌های وزیر نیرو مقرر شد؛ معاونت قوانین مجلس موضوعات خاصی که مدنظر را بررسی کند تا اگر ردیفی در لایحه بودجه در  این خصوص وجود دارد به کمیسیون منتقل کند و کمیسیون برابر پاسخ معاونت قوانین اقدامات لازم را انجام دهد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در جریان طرح سوالات پنج نماینده، از پاسخ‌های وزیر نیرو مشروط به پیگیری موضوعات مطروحه قانع شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha