تمام عشایر کوچنده کرمانشاه علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند 

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای مرداد ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون عشایر استان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون از تعداد کل جمعیت بالای ۱۲ سال عشایر ساکن در چادر بیش از ۱۰۰ درصد نوبت اول و ۹۶ درصد نوبت دوم واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: توجه ویژه به عشایر کوچنده ضروری است و ارایه خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی به این قشر مولد یکی از ارکان اساسی و وظایف تعهدات مراکز بهداشت است.

وی اظهار داشت: در پی شیوع کرونا، عشایر هم به دلیل داشتن مناسبت های خاص اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با جوامع شهری و یا در مسیر کوچ فصلی در معرض تهدید کرونا قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بنابراین به منظور ایمن سازی آنان، معاونت بهداشت برای پیشگیری از شیوع بیماری، برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای غربالگری بموقع، جداسازی بیماران و افراد مشکوک و همچنین هدایت به مراکز منتخب، بیمارستان‌ها و واکسیناسیون آنها انجام داده است.  

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه یکی از استان های پیشرو در زمینه واکسیناسیون است و در این راستا تلاش همکاران بخش سلامت و نیروهای بهداشتی بسیار قابل تقدیر است.  

شکیبا یادآور شد: استان کرمانشاه از جمله استان هایی است که به دلیل داشتن شرایط خاص جغرافیایی، مکان مناسبی برای چرای دام‌ها و کوچ عشایر است که هر ساله پذیرای تعدادی از عشایر کوچنده داخل و یا خارج استانی است که از سمت جنوب استان‌های ایلام و خوزستان به این استان می‌آیند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: در حوزه معاونت بهداشتی به خوبی این مهم توسط تیم‌های ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و یا با اعزام تیم‌های سیار سلامت در قالب برنامه‌های ایل گردشی به مناطق استقرار عشایر کوچنده انجام می‌گیرد.  

به گزارش ایرنا، کرمانشاه ۱۴ ایل در قالب ۱۴ هزار ۱۰۹ خانوار با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر معادل ۷/۸ درصد جمعیت عشایری کشور و ۴/۳ جمعیت ۲ میلیون استان دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت،  ۱۴ شهرستان، ۲ هزار و ۵۹۵ روستای و ۳۵ شهر دارد.

شهرستان قصرشیرین با ۹۵/۴ درصد بیشترین پوشش واکسیناسیون و کرمانشاه با ۸۱/۷ درصد کمترین پوشش واکسیناسیون استان کرمانشاه را تاکنون داشته‌اند.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha