معاون استاندارآذربایجان غربی:مرز رازی ظرفیت کم نظیر برای توسعه خوی است

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: مرز رازی به عنوان یکی از مبادی ورود و خروج ایران با کشور ترکیه، ظرفیتی کم نظیر برای توسعه شهر خوی در شمال استان است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

آیدین رحمانی شامگاه سه شنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار خوی افزود: علاوه بر آن، ظرفیت های بی‌بدیل دیگری از جمله در بخش تجارت، کشاورزی، سنگ های تزیینی و ظرفیت های صنعتی و معدنی در خوی وجود دارد که این شهرستان را آماده سرمایه گذاری و توسعه کرده است.

وی اضافه کرد: شهرداری خوی نیز می تواند با ایجاد ظرفیت برای درآمدهای پایدار، از ظرفیت های شهر و منطقه بیش از پیش بهره مند شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اجرای طرح مدیریت پسماند شهری، مدیریت آبهای سطحی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تکمیل طرح کمربند سبز از مهمترین طرحهای ضروری برای تکمیل زیرساخت‌ها و تداوم توسعه شهر خوی است.

رحمانی گفت: طرح تفصیلی شهر خوی تصویب شده و در چهارهزار هکتار از پنج هزار هکتار این طرح نیاز به اجرای طرح‌های باز آفرینی شهری است که باید در دستور کار شورا و شهردار خوی قرار گیرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خوی از تکمیل ساخت پایانه رازی تا پایان سال خبر داد و گفت : بزرگترین شهرک لجستیک ایران نیز در شهرستان خوی ایجاد می شود.

عادل نجف زاده محرومیت زدایی از مناطق روستایی را یک اصل اساسی در توسعه پایدار دانست و گفت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۵۷ روستای این شهرستان در حال اجراست.

در این مراسم از تلاش‌های "محرم اکبرزاده" شهردار پیشین قدردانی و "حسن نصرالله پور" با حکم وزیر کشور به عنوان شهردار جدید خوی معرفی شد.

خوی، پس از ارومیه دومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت آذربایجان غربی است که در شمال استان واقع شده و هم مرز با استان وان کشور ترکیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha